חדשות    

הוועדה המחוזית אישרה תוכנית בנייה בתחנה הישנה, 36 דונם מתוך 80 הם של לווינשטין ושיכון ובינוי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז תל אבי אישרה את תוכנית הבנייה לשטח התחנה המרכזית הישנה שבשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב. התכנית תשתרע על שטח של כ־80 דונם בין הרחובות מנחם בגין במערב, הגדוד העברי בדרום, הנגב בצפון ורחוב סלומון במזרח, ו־36 דונם מתוכו מצויים בבעלות משותפת (50%:50%) של קבוצת לוינשטיין ושיכון ובינוי.

 התוכנית נועדה  לקדם התחדשות עירונית במקום  מאות דירות ישנות הנמצאות היום  בבניינים מטים לנפול ולשנות את ייעודי הקרקע משימושי מלאכה, תעשיה ומסחר, לטובת ייעודי הקרקע הכוללים מסחר, תעסוקה, מגורים, וכן הקצאה של מגרשים ציבוריים, שטחים בנויים ציבוריים ושטחים פתוחים לטובת הציבור.

 הוועדה החליטה להגדיל את מספר הדירות במתחם לעומת התוכנית המופקדת, ולהקטין את שטח הדיר הממוצע בשטח מ־80 מ"ר ל־70 מ"ר. במקביל, הכניסה הוועדה מרכיב של השכרה ארוכת טווח, מעונות סטודנטים או דיור מוגן.

 התוכנית הנוכחית כוללת 1,333 דירות, כיוון שהתווספו לה 172 דירות להשכרה לטווח ארוך. מספר הדירות הכולל יכול לגדול אף יותר משום שליזמים ולבעלי הקרקע ניתנה אפשרות להמיר חלק משטחי התעסוקה במקום ל־90 דירות נוספות להשכרה.

בתחילת השנה שלחה הוועדה הודעה לכלל בעלי הזכויות בקרקע, שהעיקריות שבהן הן חברות הבנייה שיכון ובינוי ולוינשטיין, כי בכוונת הוועדה לקבוע ש־30% מכלל 1,160 הדירות המתוכננות (350 יח"ד) ישמשו להשכרה ארוכת טווח.  החברות התקוממו וטענו כי מדובר בפגיעה משמעותית בשווי הפרויקט, עד כדי הפיכתו ללא כדאי מבחינה כלכלית.

לכן שינתה הוועדה את החלטתה, ולא שינתה את מספר הדירות המיועדות למכירה רגילה, אך הגדילה את מספר הדירות הכולל כדי שהפרויקט יכלול דירות להשכרה לטווח ארוך.

כדי שניתן יהיה לבנות על הקרקע יש צורך לפרסם את התוכנית ברשומות — מהלך שייימשך מספר חודשים — ולאחר מכן להגיש בקשה להיתר בנייה. האישור, אם יינתן, צפוי להתקבל כשנתיים־שלוש לאחר הגשת הבקשה.

שיכון ובינוי ולוינשטיין רכשו את חלקן בקרקע ב־2015 תמורת 560 מיליון שקל. לאחרונה הוערך שווי הקרקע ב־880 מיליון שקל, עוד בטרם אושרה התוכנית הנוכחית.

30% מהדירות במתחם התחנה הישנה בתא יהיו בהשכרה ארוכת טווח – הבעלים זועמים

השכרה ארוכת טווח בראשל"צ – פורם מכרז ל-180 דירות