חדשות    

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה: מרכז עירוני ברמלה, 120 דונם של דירות ומשרדים

לוגו: ויקיפדיה

 מרכז עירוני ענק צפוי לקום ברמלה.  הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז,החליטה לאמץ את מסמך המדיניות העדכני למרכז  שקידמה העירייה.

שטח התכנית הוא כ-120 דונם והיא תממוש במשולש הרחובות הרצל, ויצמן ודני מס, שבהם  מבנים כמו לשכת ראש העיר, משטרת ישראל, היכל התרבות, הספרייה העירונית  ובית משפט השלום.

התוכנית החדשה מחליפה את התכנית משנת 1994 המתירה הקמת 450 יחידות דיור, כ-9,700 מ"ר מסחר, וכ-20,000 מ"ר משרדים ותעסוקה. כך יש  מספר מגרשים ריקים שלא מומשו ורוב הבנייה חד-קומתית.לעומת זאת, המדיניות החדשה מאפשרת הגדלת כמות יח"ד לכ-1,250, והגדלת שטחי משרדים, מסחר התעסוקה עד ל-125,000 מ"ר. כמו כן יתאפשרו שימושים של מלונאות ומבני ציבור נוספים.

עקב  הקרבה למטרו, לרכבת ולרכבת קלה אחוזי הבניה המוצעים נעים בין 400% ל-500%, והצפיפות הגבוהה היא לאורך הרחובות הראשיים. הבינוי המוצע יהיה מרקמי מלווה רחוב בגובה 10-6  קומות  בשילוב בנייה נקודתית בגובה  15-12 קומות.  הגובה כולל קומת קרקע כפולה המיועדת למסחר.

את הכנת המסמך ליוותה  לשכת התכנון ובמסמך נבחנו היבטי התחבורה, הכלכלה וצרכי הציבור.  במתחם כ-18 דונם המיועדים למבני ציבור ויידרש  גם בית ספר יסודי. לפיכך נקבע כי יש להקצות 5-4 מ"ר עבור כל יחידת דיור במגרשים הסחירים. המתחם יכלול מערך של שטחים פתוחים בהיקף של כ-30 דונם, ובנוסף נקבע במסמך כי על כל יח"ד מתוכננת יש לתכנן 3 מ"ר שטחים ציבוריים פתוחים.

במתחם קיימים 4 מבנים הסטורים ראויים לשימור ובהם לשכת ראש העיר, מצודת הטיגרט שבמשטרה, ובית כנסת, ולכן  הוכנסו הוראות הנוגעות להיבטי השימור לעת הכנת תכנית מפורטת.

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן, ציין כי "המסמך נערך ע'ל ידי הצוות המקצועי של הרשות המקומית ומהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה של רמלה, תוך חיזוק העירוניות המתחדשת באזור אשר תהווה דוגמא להמשך תכנון ההתחדשות העירונית  ברמלה. המסמך יקדם רובע עירוני חי ותוסס במרכז העיר, הכולל שימושים מעורבים, ויתמרץ את מימוש הפוטנציאל לפיתוח ע"י משיכת אוכלוסייה חדשה, משרדים ועסקים חדשים. מדיניות זו תמומש באמצעות תכניות מפורטות אשר ניתן להגיש גם לכל מתחם בנפרד".

תירוצים למס הכנסה גרסת רמלה

18 אלף דירות בפינוי בינוי באור יהודה, ברמלה, קריית גת, נתיבות ונשר