חדשות    

הוכרז מצב חירום בארצות הברית

pixabay

לאחר הכחשות וניסיון למעט את הזנק גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי. ההודעה יצאה אתמול בעקבות נגיף הקורונה שממשיך להתפשט ברחבי המדינה.  באמצעות ההכרזה יתאפשר לו לקבל סיוע פדרלי של עד 50 מיליארד דולר להתמודדות עם המגפה.

בהצהרה הודיע טראמפ שיבקש מבתי החולים להפעיל את תוכניות המוכנות לחירום שלהם. הוא ציין כי להערכתו בתחילת השבוע הבא יהיו זמינות עוד 500 אלף ערכות בדיקה, אם כי הבהיר כי הרשויות לא מעוניינות שאנשים ייבדקו ללא צורך.

בנוגע לאזהרת המסע של ארצות הברית  אמר טראמפ שייתכן שתתרחב למדינות נוספות, בהן בריטניה. טראמפ גם הכחיש כי הוא עצמו חשוד כנשא הנגיף בעקבות פגישתו עם דוברו של נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, שאובחן כחולה קורונה ואמר: "אין לי תסמינים של הנגיף".

מדובר בשינוי מגמה לאחר שבתחילת השבוע טראמפ צייץ: "אז בשנה שעברה מתו 37 אלף אמריקנים משפעת. המספר הזה נע בין 27 אלף ל-70 אלף מדי שנה. שום דבר לא מושבת, החיים והכלכלה נמשכים".  עוד מדינת ניו יורק הקדימה את הממשל הפדרלי בהכרזה על מצב חירום.

בספרד צפויים להכריז מחר על מצב חירום לאומי גם כן. ראש הממשלה פדרו סנצ'ז יכנס מחר את הקבינט בעקבות התפרצות הנגיף במדינה, כדי לקבל אישור להשתמש בצבא לטובת המאבק בקורונה. נשיאת מחוז מדריד, איזבל דיאז איוסו המליצה לתושבי המחוז להישאר בבתיהם בשל התפרצות הנגיף באזור.

מצב החירום בספרד יאפשר לרשויות להגביל את התנועה לאזרחים שנדבקו ולהודיע על הקצבת מזון וסחורות לאזרחים. עד כה אובחנו ברחבי ספרד 4,209 חולי קורונה ו-120 כבר מתו מהנגיף – מה שמציב אותה כמוקד השני בגודלו בהתפרצות הנגיף ברחבי היבשת אחרי איטליה. לפי סאנצ'ז, המספר עלול לזנק בשבוע הבא ל-10,000 חולים.

בישראל אחרי שפורסם כי מספר החולים בקורונה בישראל עלה היום ל-143, נערכים בממשלה להשבתת המשק כולו – למעט מקומות עבודה חיוניים. החלטה על כך צפויה בקרוב, ייתכן שאף הערב, לאחר ישיבה שתיערך בנושא במשרד ראש הממשלה.

צו הרחבה יסדיר את התשלום לנעדרים מהעבודה עקב המצב הביטחוני

חיסכון לשעת חירום – למה זה חשוב? וכמה להשקיע?

אילו מבצעים יעניקו לכם הגופים הפיננסים בעקבות המצב