חדשות    

קבוצת צרכני קוטג' תנובה יפוצו בעשרות מיליוני שקלים

בית המשפט קיבל את התביעה הייצוגית נגד חברת תנובה על ניצול המונופול שלה כדי להעלות את מחירי הקוטג'. בפסק הדין נקבע כי החברה תתחזיר לקבוצת צרכנים את הרווח בגין מכירת קוטג' בגביעי 250 גרם 9% ו-5%, וזאת בתקופה של ה-1.1.2009 עד 30.6.2011. הסכום המלא ייקבע לאחר בחינת הקבוצה הרלוונטית, ועל פי הערכות הוא יעמוד על עשרות מיליוני שקלים.

זו אולי הצלחה ראשונה למחאת הקוטג' של קיץ 2011, שבעקבותיה  הוגשה תביעה להשבת 125 מיליון שקלים לצרכנים. הטענה הייתה לגביית מחיר בלתי הוגן, המלמד על פגיעה בציבור תוך ניצול לרעה של המונופול של תנובה בשוק מוצרי החלב, ובפרט בשוק גבינת הקוטג'.

"אין מחלוקת עובדתית בין הצדדים בדבר גובה המחיר של גביע קוטג' לצרכן", נכתב בפסק הדין. "הקוטג' היה נתון לפיקוח על המחירים עד יולי 2006. לטענת המבקש, שלא נסתרה, תוך 5 שנים נסק מחירו ב-41.3% מ-4.91 שקל לקוטג' 9% ו-4.82 לקוטג' 5%, עד יותר מ-7 שקלים לגביע. המבקש העמיד את תביעתו על ההפרש שבין המחיר שגבתה תנובה בתקופה מרץ 2008 – יולי 2011 לבין 6 שקל".

בית המשפט קיבל את הטענה לנזק צרכני וגם קבע מה התקופה הרלוונטית לפיצוי הצרכנים. בשלב זה פסק הדין חסוי, כך שלא ניתן לדעת מה המנגנון המדויק שיקבע להשבת הרווח הלא הוגן, מי יקבל פיצוי, איך ומתי.

איך יוצאים בזול מהסופר

השוואת מחירי חטיף טורטית: זה מה שתשלמו על החטיף המדובר

איך לחסוך בקניות בסופר? כמה טיפים שיעזרו לכם לחסוך מאות שקלים בחודש (ויותר)