חדשות    

הופקדה תוכנית מתאר חדשה לשלומי: צפויה לגדול ל-27 אלף תושבים ב-2040

היישוב הצפוני שלומי בדרך להתרחב. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה את תוכנית המתאר ליישוב.

תוכנית המתאר החדשה כוללת שטח של 6,017 דונם בסך הכל (כאשר תוכנית המתאר הנוכחית כוללת 5,872 דונם), והיא תגדיל את תחום השיפוט המוניציפאלי של היישוב, ומתבססת על קיבולת אוכלוסייה של כ-27,000 נפש לשנת 2040. נכון להיום מתגוררים בשלומי כ-7,000 תושבים על פי נתוני הלמ"ס.

לדברי ראש המועצה גבריאל (גבי) נעמן, "הפקדת תוכנית המתאר החדשה היא בשורה משמחת ומשמעותית מאוד הואיל ומימושה בשנים הקרובות יביא להעצמת חוסנו של היישוב, הן מבחינה כלכלית והן באיכות החיים של תושביו".

לדברי נעמן, תוכנית המתאר החדשה מניחה את היסודות לביסוסו של שלומי כיישוב איתן כלכלית, הנהנה ממרכז עירוני תוסס, שלד רחובות בהיר, שטחי ציבורי איכותיים וקשרים חזקים לסביבה הטבעית המקיפה אותו. מטרות התוכנית רבות ומגוונות, ביניהן: יצירת שלד ברור המחבר את כל חלקי היישוב, חיזוק והעצמת מרכז היישוב, שיפור איכות המרחב הציבורי, הסדרת מערך התנועה בעיר, חיזוק העירוניות ועידוד התחדשותם ופיתוחם של אזורי המגורים הקיימים, הבטחת הבסיס הכלכלי של הישוב לרבות תוספת תעסוקה ופיתוח התיירות.

התוכנית מציעה בין היתר כלים להתחדשותם של האזורים הוותיקים ביישוב, ומאפשרת פיתוח של שטחי תעסוקה ומסחר חדשים בתוך ומחוץ לתחומי היישוב, זאת לצד פיתוח שכונות מגורים מגוונות חדשות מדרום ליישוב. התוכנית מנצלת את הנגישות הגבוהה לכביש 70 וכן את הנגישות הצפויה לכביש 6 ולתוואי הרכבת, על מנת לפתח את שלומי כמוקד תעסוקה ותיירות בגליל.

בנוסף מציעה התוכנית פיתוח תיירותי בשלומי בשלושה מוקדים: במרכז היישוב בסמוך לצירים ראשיים, מוקדי תיירות ומלון יוקרה ביער חניתה ומוקדי תיירות ומלונאות עממית במורדות גבעת חמודות.