חדשות    

הזדמנות לבעלי רכבים נטושים למחוק חובות

השארתם רכב נטוש? זה לא חוקי, אבל עכשיו יש לכם הזדמנות לבטל את החוב ולהוריד את הרכב מהכביש

בערים רבות אנו רואים מכוניות נטושות כי בעליהן נסעו או לא החילפו מכונית או מי יודע מכמה סיבות, אלו לא רק תופסות מקומות חניה אלא גם הופכות למפגע סביבתי ובטיחותי. לכן משרד התחבורה פתח במבצע ארצי לאיתור של נהגים שנטשו את רכבם ולא דיווחו על כך למשרד התחבורה.

כיום, לפי חוק, נהג שמשבית את רכבו חייב להקפיא את רשיונו – עם זאת, נהגים רבים בוחרים שלא לעשות זאת ופשוט נוטשים את הרכב ולא משלמים עוד את האגרה השנתית. בעקבות זה בעבר יצא משרד התחבורה למבצע גביית חובות מיוחד שבמסגרתו נדרשו נהגים לשלם את עלויות הרישוי של מכוניותיהם אפילו אם לא נסעו בהן.

כמו כן חלה חובה על בעל רכב המבקש להוריד את רכבו מהכביש עקב התיישנות, פירוק או כל סיבה אחרת, להגיש למשרד התחבורה בקשה לביטול של כלי הרכב. רכב שלא בוטל כדין במשרד הרישוי נחשב לרכב פעיל, ובעליו מחויב בתשלום אגרת רישוי לרכב מדי שנה.

אלא שעכשיו משרד התחבורה החליט למחוק את חובותיהם.  לפי משרד התחבורה, במסגרת המבצע שיימשך ארבעה חודשים יוכלו בעלי רכבים שלא שילמו את אגרת הרישוי בשבע השנים האחרונות לשלם את החוב ללא ריבית והצמדה במשך ארבעה חודשים, עד תחילת אוקטובר.

לפי משרד התחבורה, לאחר שיצהיר נהג באמצעות עורך דין כי לא נעשה שימוש ברכב, בתקופה שבגינה לא שולמה אגרת הרישוי, יבוטל רכבו ולא ניתן יהיה להחזיר את הרכב לכביש לאחר הביטול. משרד התחבורה יאמת את ההצהרות על הורדת הרכב מהכביש מול משטרת ישראל וגורמים נוספים. אם יתברר כי נעשה שימוש ברכב בניגוד להצהרה שהועברה למשרד התחבורה, בעל הרכב יהיה צפוי לעונשים הקבועים בחוק.

מי שאחראי לפינוי המכוניות מהכביש הן העיריות שמתקשות לאתרן, כך בפתח תקווה אותרו מעל 1000 מכוניות נטושות, בתל אביב יותר מאלפיים, גם בפריפריה בקריית גת התגלו עשרות מכוניות נטושות. הפניות לרשויות לא מצליחות, והרכבים הופכים למפגע תברואתי וניקיון. כיום השכנים גם פוחדים להתלונן והעיריות מצויות בהליכים שלוקחים זמן רב ומצריכים גם את המשטרה.

מבצע שכן הצליח הוא בירושלים שבה פונו לאחרונה יותר מ-330 מקומות חניה שתפסו מכוניות נטושות. העירייה פינתה כלי רכב המוגדרים כגרוטאות לאתר גריטה מוסדר ורכבים נטושים פונו למגרש העירוני. לאחר שלושה חודשיםי ייבדקו הרכבים שנית על ידי שמאי מוסמך להערכה אם להמשיך את האחסון או להעבירם לגריטה.

מעוניינים לפנות את רכבכם?

במקרים בהם התושבים מעוניינים כי העירייה תפנה את רכבם או כל מפגע אחר, הם מוזמנים לפנות באמצעות המוקד העירוני, מוקד 106 . לאחר חתימת התושב על טופס ויתור, העירייה תפנה את הרכב ללא עלויות ותפיק מכתב לבעלים על השמדת רכבו

קראו עוד:

למה אף אחד לא מתמודד עם מכוניות שלא יוצאות חודשים מהחניה

 

המשרד להגנת הסביבה לא ימדוד קרינה של רכבים

ביקוש גבוה לרכב החשמלי של פולקסווגן; 10 אלף רכבים בתוך 24 שעות