"החלטת הריבית הקרובה – הזדמנות לבנק ישראל לטפל בספקולנטים בשוק המט"ח"
חדשות    

"החלטת הריבית הקרובה – הזדמנות לבנק ישראל לטפל בספקולנטים בשוק המט"ח"

בנק ישראל, החלטת הריבית, ריבית בנק ישראל

שיא קפיטל: החלטת הריבית ביום שני הקרוב מהווה ההזדמנות לבנק ישראל לנקוט בצעדים מקיפים כדי לטפל באופן שורשי בבעיית הספקולנטים הפועלים בדולר - שקל

למדריך מט"ח 

אייל כהן, מנכ"ל חברת שיא קפיטל, מפרסם הבוקר (ד') סקירת מט"ח, ומעריך כי החלטת הריבית ביום שני הקרוב מהווה ההזדמנות לבנק ישראל לנקוט בצעדים מקיפים כדי לטפל באופן שורשי בבעיית הספקולנטים הפועלים בדולר – שקל.  כהן אומר כי "הדולר פתח הבוקר ברמה של 3.8730 – 3.8760 שקל לדולר והאירו נסחר כעת ברמה של 1.1140-1.1143 דולר לאירו".

כהן מציין כי "אתמול, האירו נחלש ב- 1.45%, ירידה מרמה של 1.1315 דולר לאירו לרמה של  1.1150 דולר לאירו בעיקר בעקבות פרסום לפיו בכיר בבנק המרכזי האירופי אמר כי הבנק המרכזי יגביר את היקף רכישות האג"ח שלו במסגרת התכנית להקלה כמותית, שבהם רמת הנזילות נמוכה".

הראל פיננסים: "נתון צמיחה גבוה מ-3% יוריד את הריבית השלילית מהפרק לתקופה ממושכת"

בנוסף מציין כהן כי "אתמול הומחשה ביתר שאת הפעילות הספקולטיבית בשקל, פעילות אשר מעכבת ופוגעת בצמיחה בישראל עקב היחלשות היצוא והפגיעה ביצרנים מקומיים אל מול מחירי היבוא המוזלים".

"הדולר התחזק מול השקל ב- 0.6% – עליה מרמה של 3.8460 שקל לדולר לרמה של 3.8705 שקל לדולר. החלטת הריבית ביום שני הקרוב מהווה ההזדמנות לבנק ישראל לנקוט בצעדים מקיפים כדי לטפל באופן שורשי בבעיית הספקולנטים הפועלים בדולר – שקל", מסכם כהן, מנכ"ל חברת שיא קפיטל.

בנק הפועלים מציע שני פקדונות שקליים לטווח קצר ולטווח בינוני; הריבית בבינוני – 1.05% לשנה!

בראשית השבוע העריכה איילת ניר מבית ההשקעות "יצירות" כי "להתפתחות שער החליפין בימים שנותרו עד להחלטת הריבית תהיה חשיבות רבה בקביעת הריבית במשק. ללא תיקון בשער החליפין – בנק ישראל צפוי להפחית שוב את הריבית". בנוסף התייחסה ניר למדד המחירים לצרכן שפורסם ביום ו', והעריכה כי "העליה במחירי הפירות והירקות עשויה לתקן בחודשים הקרובים, בעוד הירידה בסעיף הדיור עשויה להתברר כתחילתה של מגמה חדשה. אלו לא בשורות טובות בעיני מי המבקש לראות את האינפלציה במשק חוזרת אל היעד ואת המשך הצמיחה במשק. גם היחלשות הכלכלה האמריקאית לא ממש תומכת ביעדים אלו, וגם לא החולשה בנתוני הסחר שפורסמו לאחרונה".