החל מהיום – ניתן לבקש הודעת סמס שתאשר אם המעסיק העביר תשלום לחסכון הפנסיוני
חדשות    

החל מהיום – ניתן לבקש הודעת סמס שתאשר אם המעסיק העביר תשלום לחסכון הפנסיוני

החל מהיום מחוייבים הגופים המוסדיים המנהלים חיסכון פנסיוני, לאפשר לחוסכים לבקש כי תישלח אליהם הודעה, מידי חודש, המאשרת כי כספי הפנסיה שלהם אכן הופקדו על ידי המעסיק שלהם.

בהודעת הסמס שתישלח לעמיתים יופיעו הסכום שהופקד עבור החוסך על ידי המעסיק, סך הכספים שנקלטו בחסכון ותאריך הערך שניתן להפקדות.

ההוראה של ההמונה על הביטוח והחסכון באה לאחר שהתברר כי מעסיקים רבים לא מפקידים עבור עובדיהם את ההפרשות שהם עבורים להעביר עבור הפנסיה שלהם או שהכספים נקלטו בצורה שגויה וכי למבוטחים יש קושי לעקוב אחרי הפקדות אלו.

הדיווח הזה יחול על עובדים אשר המעסיק שלהם מעביד מעל ל-20 עובדים. יש לציין שרק 10% מהמעסיקים עומדים בתנאי. שאר העובדים המועסקים על ידי 90% המעסיקים הנותרים, לא יוכלו בשלב הזה להינות מההוראה.

ההוראה ניתנה במסגרת רפורמה של דיווח המעסיקים שמטרתה היא יצירת דייוח אחיד של ההפקדות לפנסיה. המהלך נועד לאפשר שקיפות של הנתונים אך הוא אינו כולל מהלכים שימנעו טעויות ואי התאמות בין התשלומים שמעבירים המעסיקים לבין הסכומים הנקלטים בגופים הפנסיוניים.

למרבה הפלא, המעסיקים אינם מחוייבים היום להעביר את התשלומים דרך מערכת אחידה והם יכולים לעשות זאת גם באמצעות שליחת המחאה או העברה כספית. מטרת ההוראה החדשה היא לייצר לחץ מצד העמיתים על הגופים המוסדיים על מנת שאלו יידאגו לשיפר ההליך של העברת הכספים.

ההוראה עצמה לא חייבה את הגופים לאפשר את הפנייה בצורה מכוונת והיום נאלץ עמית הרוצה לבקש דיווח כזה, לפנות לגוף המוסדי באמצעות השארת הודעה או פנייה לנציג שירות.