חדשות    

הטבות המס בפריפריה לא יחודשו?

בעקבות פיזור הכנסת ייתכן שהטבות המס לחלק מהיישובים לא יחודשו

תושבי פריפריה זכאים מכורח הוראת שעה להטבות מס, אלא שבקרוב אמורה לפוג הוראת שעה הנוגעת להטבות מס בחלק מהיישובים, כך שמתחילת חודש יולי ביותר מ-30 יישובים אמורה ההטבה להיפסק, ובחלק אחר מהיישובים אמור גובה ההטבה לרדת.

אלא שעם פיזור הכנסת אי אפשר לחדש אתתוקף ההטבות. בשל כך הנושא עבר רשות המיסים שביחד עם היועץ המשפטי לממשלה אמורה להחליט בנושא.

בחוק יסוד הכנסת נקבע שחוק שאמור לפקוע לאחר פיזור הכנסת וטרם כינון הכנסת החדשה, תוקפו יוארך באופן אוטומטי עד שלושה חודשים לאחר מועד כינונה של הכנסת החדשה. כלומר במקרה זה, ההטבות אמורות להיות מוארכות עד לאמצע חודש דצמבר. אבל הדבר לא נעשה אוטומטית, ודורש את אישור משרד המשפטים ורשות המסים.

הקלות המס ניתנות ליישובים הנמצאים קרוב לאזור הגבול או לכאלה עם רמה סוציו־אקונומית נמוכה, והמטרה היא להביא אוכלוסייה חדשה לאזורים אלו.

ההקלות משתנות מיישוב ליישוב, כאשר לכל יישוב נקבעה הנחה ותקרה נפרדת. פוטנציאל ההנחה במס הכנסה נע בין מאות לאלפי שקלים בחודש. היקף ההטבות שאמור לפוג בסוף החודש מוערך ב-55 מיליון שקל.
התיקון האחרון  ליישובים עם הקלות פורסם בתחילת השנה וזה חילק את מאות היישובים הזכאים להטבות מס לארבע קבוצות: הראשונה היא יישובים שבהם הטבה תקפה לכל שנת 2019, השנייה היא יישובים שבהם ההטבה תסתיים בסוף חודש יוני, ועוד שתי קבוצות שקיבלו הטבה מוגדלת במחצית הראשונה של שנת 2019, והחל מיולי ההטבה שלהן אמורה להצטמצם.
בין היישובים שבסכנה קריית שמונה, עכו, שלומי,  מטולה ויישובי עוטף עזה