חדשות    

הטבות מס יינתנו לרכבים בעלי רכיב אוטונומי

בעלי רכב עם רכיבים אוטונומיים יזכו להטבות מס. כך פרסם משרד התחבורה. ההטבות נובעות משינוי טבלת הזיכוי לאביזרי בטיחות למכוניות חדשות – כך עולה ממסמך שנשלח לאחרונה לכל יבואני הרכב. עד לאחרונה המשרד לא התערב בשיקולים כמו העדפת מערכת אקטיבית, המתערבת בנהיגה, על מערכת פסיבית, שרק מתריעה.

עוד דורש משרד התחבורה מהיבואנים להעיר על מידת היעילות של מערכות הבטיחות הקיימות ולפרט אילו מערכות יצרני הרכב מתכננים לדגמים הבאים. שיטת המיסוי החדשה על אביזרי בטיחות צפויה לחול בשנה הבאה.

מסי הקנייה על מכוניות חדשות כיום הם 83%, 45% במקרה של מכונית היברידית ו־10% בחשמלית. ממס זה מנוכים עד כ־3,000 שקל בגין מערכות הבטיחות שיש ברכב. גובה זיכוי המס הוא בהתאם למספר הנקודות שמקבלת כל מערכת בטיחות.

מדי כמה שנים מתחלפת הטבלה. העדכונים בדירוג כוללים לצד מתן נקודות זיכוי למערכות מסוימות גם הפחתת נקודות ממערכות שהתיישנו, משום שאלו הפכו פופולריות, מה שהופך את ההטבה ללא משמעותית. בעדכון האחרון, שנכנס לתוקף השנה, נקבע למשל כי לא יינתן עוד זיכוי למערכות לא אקטיביות, שרק מתריעות ולא נוקטות פעולה. מובילאיי צפויה להיפגע ממהלך זה אך מערכות בלימה אוטומטיות יקבלו את הניקוד המלא.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "לפי נוהל שנכנס לתוקף בסוף 2013, מעניקה המדינה הטבת מס כדי לעודד יבוא ורכישה של כלי רכב עם אמצעים בטיחותיים יותר, במטרה לצמצם את תאונות הדרכים. הנוהל התעדכן מאז כמה פעמים, בין השאר בהתאם לכניסת המערכות לענף והתפתחותן הטכנולוגית. משרד התחבורה פועל בימים אלה לעדכן את נוהל מערכות הבטיחות – עדכון שעתיד להיכנס לתוקף בתחילת 2021.

"אנו מודעים לחשיבות הרבה של מערכות בטיחות אקטיביות ופועלים לקידומן, בין היתר בגלל הרצון שלנו להקדים את כניסת הרכב האוטונומי לשוק, לכן פרמטר זה הינו בין החשובים בקביעת המדיניות העתידית לנוהל הטבות המס".

משרד התחבורה יצמצם את המשלוחים בדואר ויחסוך 7.5 מיליון שקל בשנה

רוצים להשקיע את הכסף בדרך משתלמת? אלה אפיקי החיסכון שנהנים מהטבות מס