הטעויות שיש להימנע מהן בבחירת ביטוח רכב
תוכן ממומן    

הטעויות שיש להימנע מהן בבחירת ביטוח רכב

https://pixabay.com/photos/machine-ferrari-toy-car-red-toy-car-1941670/

כשקונים רכב, לרוב מקדישים את מרב תשומת הלב לבחירת הרכב עצמו, ולהחלטות הקשורות אליו ולנסיעה בו באופן ישיר. עם זאת, אחת ההחלטות החשובות ביותר שיש לקבל בתהליך זה היא בחירה של ביטוח הרכב, שיכולה להוכיח את עצמה לא פעם כחשובה במיוחד. מטבע הדברים, בתהליך זה עשויות לקרות לא מעט טעויות נפוצות, שחשוב מאוד להכיר ולדעת כיצד להימנע מהן – ננסה לסקור אותן כאן.

 

אי אפשר לעלות על ההגה בלי ביטוח רכב

החוק במדינת ישראל קובע שביטוח רכב בסיסי (ביטוח חובה) הוא הכרחי בכדי שרכב יוכל לעלות על הכביש. ללא ביטוח חובה, לא ניתן לנסוע בצורה חוקית ברכב, ולכן מן הסתם מדובר בהוצאה הכרחית. עם זאת, ההוצאה הזאת היא הכרחית לא רק משום שכך החוק קובע, אלא פשוט גם כי מדובר בהשקעה מצילת חיים ממש – במצב של תאונה, ביטוח הרכב הוא כל מה שמבדיל ביניכם לבין חוסר יכולת לעמוד בהוצאות, התיקונים והטיפולים הנדרשים. לכן, ביטוח הרכב ההכרחי והחשוב הוא לא רק ביטוח החובה אלא גם המרכיבים הנוספים של הביטוח המקיף, לרבות צד ג'. כעת, חשוב להכיר את הטעויות השכיחות בבחירת ביטוח רכב – כדי לדעת כיצד להימנע מהן.

 

טעות ראשונה: ניסיון לחסוך היכן שלא כדאי

ביטוח הוא לא דבר שאפשר לעגל בו פינות – חשוב להשקיע בביטוח מקיף שנותן לכם את כל מה שנחוץ לכם במצב של תאונה. ניסיונות לחסוך בביטוח הרכב והימנעות מהשקעה בביטוח רכוש ובביטוח צד ג' (המכונים יחד גם ביטוח מקיף), יכולים לעלות לכם ביוקר במצב של תאונה, שכן ביטוח החובה מכסה רק נזקי גוף. אם כבר השקעתם ברכישה של רכב חדש, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר ברכב יוקרתי כמו רכב ספורט או רכב מנהלים – ביטוח הוא לא העניין שצריך לחסוך בו.

 

טעות שנייה: בחירה שגויה של הנהג העיקרי

כשממלאים את תנאי ביטוח הרכב, יש לסמן מי הנהג העיקרי של הרכב. חשוב לציין שהנהג העיקרי הוא ממש לא היחיד שרשאי לנהוג ברכב. לכן לא תמיד נכון שהנהג העיקרי לצרכי הביטוח יהיה מי שאכן נוהג ברכב במידה הרבה ביותר. הנהג העיקרי צריך להיות הנהג המנוסה, המיומן ובעל הרקורד הנקי ביותר מבין כל האפשרויות שלכם. כך תוכלו לחסוך בעלויות בלי להקריב שום סעיף מתנאי הביטוח.

 

טעות שלישית: לא לשים לב לאותיות הקטנות

האותיות הקטנות יכולות לפעמים להיות המרכיב החשוב ביותר בביטוח הרכב. פרטים כמו השתתפות עצמית, קבלה של רכב חלופי, ביטוחי גרירה וביטוחים על חלקים ספציפיים ברכב (שמשות, מראות, מזגן וכו') יכולים להיות משמעותיים ביותר במצב של תקלה או תאונה. לכן, חשוב מאוד לשים לב לכל פרט ופרט, ולהתעכב ולהתעקש על הפרטים שחשובים לכם.

 

טעות רביעית: לא להשוות אפשרויות ומחירים

כשאתם בוחרים רכב, האם אתם בוחרים באפשרות הראשונה שמוצעת לכם בסוכנות הרכב? התשובה לכך היא ככל הנראה לא. כך צריך להיות גם המצב בכל הנוגע לביטוח הרכב שלכם. חשוב להשוות בין

האפשרויות השונות שמוצעות לכם. כיום גם קל מאוד לעשות זאת באמצעות האינטרנט, כשלרשותכם עומדים כלים ייעודיים להשוואת תנאי ומחירי ביטוח רכב עבור כל דגם ודגם. שעה שהאפשרות להשוות בין האפשרויות והמחירים היא זמינה מאי פעם – חשוב שתנצלו את האפשרות הזאת במלואה לפני שתקבלו החלטה.

עכשיו, כשאתם מכירים את הטעויות השכיחות מהן כדאי להימנע, תדעו כיצד לבצע את התהליך בצורה נכונה וחכמה יותר. כעת, תוכלו לבחור ביטוח רכב בלי להשאיר מקום לטעויות.