חדשות    

היזמים מאוכזבים – בכיכר אתרים לא ייבנו מגדלי בני 40 קומות

הוועדה לשמירה על החופים דחתה את בקשת היזמים לאשר בנינים בני 40 והותירה את התוכנית הקודמת ל-25 קומות

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית החליטה להותיר את התכנון במתחם כיכר אתרים בגובה 25 קומות, כפי שכבר נקבע בהוראות התוכנית המופקדת, ולא תתאפשר הקמת מגדלים של 40 קומות לבקשת היזמים. אבל הוועדה השאירה פתח ליזמים להגיש לוועדה המחוזית תוכנית לבניית מגדלים בהיקף גדול יותר מהקבוע במסגרת התוכנית.

הדיון בתוכנית הוא המשך להוראת בית המשפט  לאור השינויים שחלו בין התוכנית המופקדת שאישרה הוולחוף לבין תוכנית שאושרה בוועדה המקומית, שלא נדונה בוולחוף. בתוכנית שאושרה בוועדה מקומית מתחם כיכר אתרים הוחרג מכלל קו הבינוי הראשון של העיר שנקבע בתוכנית המתאר לעיר תא/5000, והתאפשרה בו בנייה עד 40 קומות ונוסף שימוש למגורים. ואילו התוכנית שהופקדה ושכן אושרה בוועדה קבעה גובה בינוי של עד 25 קומות ושימוש מלונאי בלבד ללא מגורים, הוראות שתואמות כאמור לתוכנית המתאר לעיר.

ההחלטה שהתקבלה כעת הפחיתה את עקרונות המתווה לתכנון כיכר אתרים שאישרה הוועדה לפני כחצי שנה, ושהרשו בניית שני מגדלים בגובה של עד 40 קומות, 30% מהם למגורים ו-70% למלונאות.

בדיון האחרון ביקשה הוועדה מהיזמים ומהוועדה המקומית התייחסויות לשורה של סוגיות תכנוניות, אבל טענה כי לא הוצגו בפניה נתונים מבוססים לשם החרגת כיכר אתרים מקו החוף העירוני, וכן קיבלה את העמדה שהשיקול בהגבהת המבנים היה כלכלי.

בסופו של דבר החליטה הוועדה להשאיר את התכנון במתחם בהתאם להוראות התוכנית המופקדת, וכל שינוי מעבר לגובה זה ותוספת מגורים יידרשו בהליך תכנוני מוסדר בוועדת התכנון המחוזית. כלומר, הוועדה לא פסלה לחלוטין בינוי מגדלים בהיקף גדול יותר מהקבוע במסגרת התוכנית המופקדת ובהתאם לתוכנית המתאר, וכן תוספת של מגורים – במסלול אישור של הוועדה המחוזית.

בהחלטה נכתב: "הוועדה סבורה שתוכנית בעלת השפעה ציבורית רחבת היקף, הכוללת שינוי נקודתי ומהותי ביחס לכלל החזית העירונית הראשונה אל החוף ללא מסד נתונים מספק, ראוי שתקודם במסגרת הליך סטטוטורי מסודר, שייבחן תחילה על ידי הוועדה המקומית. ככל שהוועדה המקומית תחליט כי התכנון המוצע במתחם נדרש להעלות מעל 25 קומות ולהוסיף שימושים נוספים – הנושא ייבחן גם על ידי הוועדה המחוזית".

עוד ביקשה הוועדה מהוועדה המקומית להכין מסמך מדיניות לכלל המרחב החופי, שעליו יתבסס התכנון המפורט. מסמך המדיניות החופי ייתן מענה לנושאים הבאים: הבטחת תועלת הציבור והנאתו מהסביבה החופית, שמירה על ערכי טבע ונוף, הבטחת מבטים מהעיר לחוף ולים, שמירה על צירים ירוקים ורציפות לאורך החוף, ועדיפות לשימוש קרקע לטובת הציבור תוך מתן דגש  על תכנון החזית העירונית.

תוכנית שדה דב: יוספו עוד 1700 חדרי מלון