תוכן ממומן    

היעדים הכי טובים לחופשה עבור פנסיונרים

אחרי הפרישה מהעבודה, מגיע הזמן הטוב ביותר להתחיל לחקור את העולם. למרבה הצער והאירוניה, דווקא בתקופה זו עלולות להתחיל או להחמיר בעיות רפואיות, אשר יוצרות קשיים להתנייד וליהנות מחופשה בחו"ל עד תום.

משכנתא הפוכה יכולה לעזור לכם לממן טיולים בגיל הזהב, אבל האם אתם בכלל מסוגלים לצאת אליהם?

הכנו לכם את המדריך האולטימטיבי לחופשה בפנסיה, הכולל טיפים שימושיים שיוכלו לעזור לכם לשים בצד את הבעיות ולהגשים את כל החלומות.

תשקלו יציאה לשייט

מי אמר שחייבים לטוס כדי להגיע למדינות מעבר לים? הרי, אם הים מפריד ביניכם לבין חו"ל, אפשר גם לשוט עליו. ספינות קרוז פופולריות בגלל שהן כוללות הכל ומקלות מאוד על נופשים, והן רלבנטיות במיוחד לפנסיונרים או לבעלי מוגבלויות. לא תצטרכו לדאוג לגבי הליכה ארוכה שנדרשת כדי להגיע למסעדה לארוחת ערב. ההגעה למסעדה בסיפון העליון עשויה להיות פשוטה כמו לעלות במעלית.

הפלגות מציעות כל מיני אטרקציות ישירות על הסיפון, ועוזרות לכם לחסוך לא רק מאמץ, אלא גם זמן וכסף. אם אתם זקוקים לכיסא גלגלים או להליכון כדי להתנייד, תשמחו לגלות שספינות רבות כוללות מעליות, רמפות ואמצעי נגישות נוספים.

אם אתם חושבים לצאת לשייט, חפשו חדרי אירוח נגישים. אלה מציעים לעתים קרובות מעברי דלתות רחבים יותר, ידיות ארונות מונמכים ומספיק שטח להסתובב בכיסא גלגלים. בנוסף, השירותים בדרך כלל נגישים בזכות מוטות אחיזה ומקלחות מותאמות לנכים.

כל מה שאתם צריכים, זה למצוא חברה שמציעה את השירותים להם אתם זקוקים, בהתאם למצב ולצרכים שלכם, וצוות השייט כבר ידאג לכל השאר.

תשכרו קרוואן או רכב פנאי נגיש

אם הרעיון של התניידות בכלי מצויד היטב נשמע לכם נוח וטוב, אבל אתם לא ממש חובבים מסעות על פני מים וגלים, אתם יכולים לשקול השכרה של כלי רכב נגיש לחופשה שלכם.

הרבה חברות להשכרת קרוואנים ורכבים מסוגים אחרים מציעות רכבים נגישים, אשר מאפשרים לכם ליהנות מהטבע ולהגיע לאטרקציות שונות מבלי שתצטרכו לדאוג איך תתניידו.

ישנם כל מיני מנועי חיפוש מקוונים לחיפוש רכב פנאי עם תכונות נגישות. מה צריך לבדוק כששוכרים קרוואן? דברים כמו מעליות מיוחדות לכיסא גלגלים, קשירה לכיסאות גלגלים וארונות שניתן להגיע אליהם ממושב כיסא גלגלים.

תלונו אצל חברים או בני משפחה

לינה אצל חברים או בני משפחה יכולה להתאים לכולם. אחרי הכל, כך ניתן להוזיל את החופשה, לבלות איתה עם אנשים שאוהבים וליהנות מהיתרון של היכרותם עם היעד. מארחים מקומיים יכולים להוסיף לחופשה טאצ' מיוחד. הם יכולים לעזור לכם להתמצא באטרקציות מקומיות, מסעדות, חנויות וכל מקום אחר שאולי תרצו ללכת אליו.

כל זה נכון גם עבור בני הגיל השלישי, אפילו במידה רבה יותר. למרות שבבתים של אנשים לא תמיד תצטרכו כל מה שאתם צריכים, יש סיכוי טוב שיהיה לכם הרבה יותר נוח לבקש מחברים ובני משפחה את מה שאתם צריכים – ולא מאדם זר בבית מלון.

תימנעו מהליכות וטיולים ארוכים

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל לפעמים לא חושבים על זה, במיוחד כאשר מזמינים חבילת טיולים או מטיילים עם קבוצה יחסית גדולה. גם אם אתם סומכים על המארגנים בעיניים עצומות, תערכו מחקר משלכם מבעוד מועד כדי לוודא שלא תצטרכו לעשות הרבה הליכה.

אנחנו לא מדברים רק על ההליכה שאולי תידרשו לבצע באטרקציות שונות, אלא גם על הליכה בשדה תעופה, אל מסעדות ובחזרה מהן, ומשימות אחרות שקשה להימנע מהן ועשויות להקשות עליכם. בכל פעם שאתם מתכננים חופשות לאזרחים ותיקים עם בעיות ניידות, המפתח הוא לתכנן, לתכנן, ואז לתכנן עוד קצת – ולוודא שכל אתגרי הנגישות השונים נלקחים בחשבון.

תבחרו יעדים נגישים

מחפשים ערים שלא דורשות כל כך הרבה הליכה? יש הרבה מקומות אליהם אתם יכולים להגיע, שהם נהדרים עבור אנשים שלא רוצים ללכת יותר מדי ברגל או לעמוד הרבה על הרגליים – או כמובן לאנשים שנמצאים בכיסאות גלגלים או מתניידים באמצעות הליכונים. בערים רבות יש מערכות עגלות נרחבות בהן תוכלו להשתמש.

כדאי לחקור את הנושא הזה, לברר לגבי יעדים שונים ולבחור את המקום שהכי מתאים לכם. אנחנו בטוחים שתהיה לכם חופשה חלומית.