תוכן ממומן    

כל מה שאתם צריכים לדעת על חברות השמה

חברות השמה יכולות לעזור לכם להשיג את המשרה עליה אתם חולמים. איך זה עובד? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת, כולל טיפים לניהול מוצלח של חיפוש עבודה

חיפוש עבודה אינה משימה פשוטה, במיוחד בעולם התחרותי של תעשיות ההייטק השונות. למרות עזרה משלל אתרים שמציגים מידע חיוני על חברות ומשרות, וסיוע נוסף מרשתות חברתיות ובראשן לינקדאין באיתור משרות, עדיין ניצבים בפני המחפשים אתגרים רבים בכל צומת דרכים אליו הם מגיעים.

חברת השמה יכולה לתרום רבות להתמודדות עם אתגרים אלה. בין אם אתם מחפשים את המשרה הראשונה או הבאה שלכם, מדריך זה כולל את כל המידע שאתם צריכים על שירותיהן של חברות השמה.

מהי חברת השמה?

חברת השמה משדכת ביניכם לבין חברות, ופועלת בשירות שני הצדדים: מתאימה לכם את המשרה שהכי מתאימה לרצונות ולצרכים שלכם, ובמקביל עוזרת לחברות לגייס בצורה מדויקת ומהירה.

את שירותיהן לעובדים, חברות השמה מספקות בחינם. החברות הן אלה שמשלמות את שכרן, הן עבור משימות כמו סינון ראשוני של מועמדים, והן עבור כל השמה מוצלחת. לכן, למעשה אין שום סיבה לא להשתמש בחברות השמה כאשר אתם מחפשים עבודה, או שוקלים שינוי בקריירה.

כמובן שהעובדה שאינכם צריכים לשלם לבדה, אינה מספיקה. לצידה, יש עוד יתרונות רבים להתנהלות עם חברת השמה.

מהם היתרונות של חברות השמה?

תנאי העסקה

בניגוד למה שאתם אולי חושבים, חברת השמה היא לא רק חברת כוח אדם. קיימים מספר הבדלים מובהקים בין שני סוגי החברות.

ראשית, חברות השמה עובדות בעיקר עם מעסיקים ושכירים בתחומי ההייטק. שנית, הקשר שלכם איתן מסתיים עם החתימה על החוזה, לפחות עד חיפוש המשרה הבא. את החוזה אתם חותמים מול החברה בה תעבדו, התנאים נקבעים מולה ואינם מושפעים מאופן הגיוס שלכם, כך גם האופציה שלכם להתקדם החברה בהמשך.

היכרות עם השוק

חברות השמה, בעיקר הגדולות והמובילות ביותר, מכירות את השוק לעומקו ולרוחבו. הן מודעות לכמות אדירה של משרות פנויות בכל רגע נתון, כולל משרות "נסתרות" שכנראה לא תשמעו עליהן בשום מקום אחר.

חברות הייטק משתמשות בחברות השמה כי הן מפשטות עבורן גיוסי עובדים, ומתוקף זה חברות השמה מכירות את כל האפשרויות, ומסוגלות לנווט אתכם בדרך הנכונה.

קשרים

עם ההיכרות המעמיקה, מגיעים גם קשרים רבים. זה אומר שבעזרת חברות השמה אתם יכולים להגיע למקומות מצוינים, שלא בהכרח הכרתם או ייחסתם להם חשיבות גדולה. זה גם אומר שחברות השמה יכולות לתת לכם מידע פנימי מועיל וחשוב, גם במהלך תהליך החיפוש וגם ברגע האמת – כאשר אתם צריכים לבחור היכן לעבוד.

ליווי צמוד

התנהלות מול חברת השמה מתחילה בשיחת היכרות, שנועדה לעזור לחברה לקבוע לאילו תפקידים וחברות אתם עשויים להתאים. לאחר מכן, חברות השמה רבות מציעות שירותים נוספים, כמו סיוע בכתיבת או שכתוב קורות חיים, ייעוץ קריירה וליווי עד למציאת משרת החלומות.

אינטרס ברור

חברות השמה רוצות לשמור על המוניטין שלהן, לא רק בעיניכם אלא גם (ואולי בעיקר) בעיני החברות שמשלמות להן. כלומר, חשוב להן להציע מועמדים מתאימים, מבחינת כישורים, שאיפות, תנאים וכו' – ואתם יכולים להרוויח מזה בגדול.

אילו תפיסות מוטעות קיימות בנוגע לחברות השמה?

העסקה זמנית בלבד – חברות השמה מתעסקות גם באיתור עובדים עבור פרויקטים, או מילוי צרכים זמניים. עם זאת, מרביתן מפנות את מרב תשומת הלב והמאמצים להשמה של עובדים קבועים במגוון רחב של משרות.

תפקידים זוטרים – חברת השמה רלוונטית לא רק לתהליכי גיוס של משרות כניסה ומשרות זוטרות. היא מסייעת גם למנהלים ולעובדים בכירים למצוא תפקידים מתאימים, ומתוגמלות על כך בהתאם.

שירות מיותר – אנחנו לא אומרים שאתם לא מסוגלים למצוא עבודה בלי חברת השמה, אבל למרבית המחפשים בהחלט כדאי לנסות להיעזר בחברה כזו. אם תבחרו את החברה הנכונה, בהתאם לצרכים שלכם, תוכלו למצוא משרה יותר מתאימה, לקבל תנאים יותר טובים ולסיים את תהליך החיפוש הרבה יותר מהר.

איך ממקסמים את שירותיהן של חברות השמה?

גישה חיובית – כדי לנצל עד תום את היתרונות והיכולות של חברות השמה, עליכם לשתף פעולה ולנקוט בגישה כמה שיותר פתוחה. ספקו לחברה את כל המידע על הניסיון שלכם, ההכשרה וההשכלה, הרצונות והיעדים שסימנתם לטווח הקרוב והרחוק בקריירה. אם תהיו זמינים, תשדרו מוטיבציה ותשמרו על סבלנות, הסיכוי שחברת השמה תסייע לכם יהיה גבוה.

אקטיביות – עצם זה שאתם נותנים לחברת השמה לעבוד בשבילכם בחיפוש עבודה, לא אומר שאתם יכולים לנוח רגל על רגל. גם אתם צריכים לעבוד. קודם כל, תוודאו שקורות החיים שלכם מנוסחים בצורה מושלמת. כאמור, אתם יכולים לעשות את זה בעזרת חברת ההשמה, ובאותה הזדמנות כדאי לברר לגבי שירותים נלווים נוספים. תשאלו שאלות, תהיו ערניים וחדים לכל אורך הדרך.

בחירה נכונה – כמובן שלא כל חברות ההשמה שוות. על מנת לקבל את השירות הטוב ביותר, אתם צריכים חברה בעלת קשרים רבים ועם הרבה ניסיון, שיודעת לתרגם את הצרכים שלכם לתוצאות הטובות ביותר בשטח.

כיצד בוחרים חברת השמה?

בתחום של חברות השמה, אין כמעט תחליף למוניטין טוב. תתחילו מלקבל המלצות מחברים, בעיקר כאלה שכבר התנהלו מול חברת השמה כזו או אחרת, והצליחו (או לא הצליחו) למצוא עבודה בזכות זה. תבררו לגבי התהליך, השירותים השונים ושביעות הרצון מהמשרות שאותרו.

אם אתם לא מכירים אנשים כאלה, אתם יכולים כמובן לפנות לרשתות החברתיות. אתם צריכים למצוא חברה גדולה, מוכרת ומנוסה, אך גם כזו שמעניקה יחס אישי לכל מחפשי ומחפשות העבודה.