תוכן ממומן    

כללי הזהב שכל מסעדן חייב להכיר

רבים מבעלי העסקים הפועלים בתחום המזון מכירים את התופעה: עובדים מסביב לשעון, הקופה דופקת, אך בסוף החודש קשה להסתיר את האכזבה ממה שנשאר בכיס. יוסי מזרחי, בעלי משרד רו״ח וייעוץ כלכלי ריכז עבורכם כללים שיסייעו לכם לחסוך

בעלי עסקים בתחום המזון, אתם עובדים קשה לאורך כל החודש, לקוחות מגיעים וקונים, העסק "עובד" אך בסוף החודש נשאר מעט כסף בחשבון הבנק. אתם מרגישים שכולם מרוויחים ורק אתם לא. אני יודע כמה זה קשה ומתסכל, אבל זה לא חייב להיות כך. יש דרך להימנע מהדבר ובאמצעות כמה כללי זהב שתיישמו, תוכלו להשאיר יותר כסף בכיסכם. איך?  בואו ניקח דוגמה ונראה:

הכנסות לא כוללות מע“מ: 200,000 ש"ח
עלות חומרי מזון 35%: 70,000 ש“ח

עלויות עובדים (ללא בעלים) 35%: 70,000 ש״ח
עלויות תפעול והוצאות כלליות 20%: 40,000 ש"ח
רווח של בעל העסק 10% בלבד! 20,000 ש״ח

כמובן שרווח העסק הוא ללא הוצאות מימון והחזר הלוואות הנלקח כתוצאה מהקמת העסק,  ומימון פעילות שוטפת.

כדי להשאר עם יותר מ10% רווח חובה ליישם את  5 כללי הזהב לעסקי המסעדנות והמזון המהיר:

  1. בניית ניתוח הכנסות העסק כולל צפי עתידי לשנה הקרובה ופילוח של לקוחות העסק ומקסום הכנסות העסק.
  2. בניית עץ מוצרעלות המוצר מול המכירה. לכל מוצר יש לבנות עץ מוצר, ולבצע עץ מוצר משוכלל הכולל את כל המוצרים הנמכרים בעסק. יש להקפיד לבדוק זאת בתדירות של פעם בחודש או לחילופין בכל פעם שיש עלייה בחומרי הגלם ולוודא שעלות המוצר לא עולה על 30%. פעולה זאת תאפשר לקבל תמונה מלאה בכל רגע נתון בנוגע לרווח ותאפשר לקחת החלטות נכונות בנוגע לתמחור המוצר.
  3. ניתוח שוטף של הוצאות חומרי הגלם וניהול מלאי על בסיס שוטף.
  4. השוואת ספקים והתאמה מול מחיר המוצר אל מול איכותו על ידי 3 ספקים ויותר.
  5. ניתוח חודשי על בסיס קבוע של הוצאות עלויות עובדים ונלוות לשכר כגון ביטוח לאומי בגין עובדים, מס הכנסה בגין עובדים, פנסיה וגמל לעובדים.

הכותב הוא יוסי מזרחי, בעלי משרד לראיית חשבון וייעוץ כלכלי משנת 2014. במהלך שנות הפעילות משרת מזרחי מאות שכירים ועצמאיים, ובמהלכן חרט על דגלו להבליט את נושא החזרי המס. במרוצת השנים, רבים מלקוחותיו השכירים, זכו בהחזרי מס מהמדינה

 

יוסף מזרחי במרוצת השנים, רבים מלקוחותיו השכירים, זכו בהחזרי מס מהמדינה

לפרטים נוספים עמוד הפייסבוק של יוסף מזרחי