חדשות    

המדינות הטובות בעולם 2020 – איפה ישראל?

לפי דו"ח של קבוצת הייעוץ האסטרטגי BAV ואוניברסיטת פנסילבניה, שוויץ היא המדינה שהכי טוב לחיות בה כבר ארבע שנים ברציפות. הדו"ח סוקר יותר מ-20 אלף עסקים מובילים, אנשים מהמעמד הבינוני והגבוה – בעלי השכלה גבוהה ואזרחים המייצגים את מדינותיהם. הסקר ניתח תפיסות חיים של 73 לאומים שונים לאורך מגוון רחב של נושאים, ובהם השפעה כלכלית, כוח צבאי, חינוך ואיכות חיים.

הסקר בודק מחשבות של אזרחים על זכויות אדם, גיוון חברתי, קיימות ואמינות במדינות הנסקרות. מלבד הניקוד הכולל של רשימת המדינות הטובות ביותר, הדו"ח מדרג את המדינות לפי קטגוריות שונות. למשל המדינה הכי חזקה היא ארצות הברית, תאילנד היא המדינה שהכי פתוחה לעסקים, קנדה ראשונה באיכות החיים ודנמרק הכי טובה לנשים.

בדירוג המדינות הטובות נמצאת ישראל במקום ה-29 (מתוך 73), ללא שינוי משנה שעברה. החוזקות שלה הן בעוצמה, מקום שמיני ובצמיחה כלכלית, מקום 15. ציון גרוע היא מקבלת בפתיחות לעסקים,  62 מתוך 73 . גם באיכות החיים הדירוג נמוך – מקום 43.

אחרי שוויץ המקומות הכי טובים לחיות בהם קנדה ויפן. במקום הרביעי גרמניה, אחריה אוסטרליה, ובמקום השישי בריטניה. במקום השביעי ארצות הברית, במקום השמיני שבדיה, במקום התשיעי הולנד, סוגרת את העשירייה נורבגיה.

במקומות האחרונים מבין 73 המדינות שנבדקו נמצאות עומן, סרביה ולבנון, במקום האחרון (עירק איראן וסוריה לא נכללות כלל בדירוג).

רילוקיישן, כמה נוסעים, לאן באילו עבודות וכמה מרוויחים

מעסיקים בדרום הכי אופטימיים לגבי גיוס עובדים

אשראי ללווים הגדולים – איך בנק ישראל מתגבר על הכשלים בתחום?; הנה התשובות