תוכן ממומן    

המדריך להעלאת דירוג האשראי – הפתרונות שעליכם להכיר

סביר להניח ששמעתם את המשפט "כסף זה לא הכל בחיים" הרבה יותר מפעם אחת בחייכם. נכון, כסף זה לא הכל בחיים אבל אין ספק שהוא מהווה נדבך מרכזי וככל שיש ממנו יותר, נוכל לאפשר לעצמנו חיים טובים, בטוחים ורגועים יותר.

זה לא סוד שיוקר המחייה עלה בשנים האחרונות באופן משמעותי ושמדינת ישראל נמנית בין המדינות היקרות ביותר בעולם. לכן לוקח זמן לצעירים ואף למבוגרים רבים לפתח עוגן ובסיס כלכלי יציב שיאפשר להם להעלות את איכות החיים שלהם.

כיום קיימים פתרונות פיננסים מגוונים כדוגמת הלוואות לצרכים שונים, לקיחת משכנתאות, הטבות והלוואות משתלמות בעת ביצוע רכישות שונות ועוד. בטרם ביצוע רכישה או עסקה גדולה, סביר להניח שתפנו לבנק בבקשה להלוואה. כידוע, הבנק אינו מעניק הלוואה לכל אחד. לכן, על מנת שתצליחו לקבל את ההלוואה עליכם להעלות את דירוג האשראי שלכם.

כיצד ניתן להעלות את דירוג האשראי ולהיות זכאיים לקבלת הלוואות והטבות שונות? ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב שעליכם לדעת.

 

קרדיט :Droxit.com

Droxit.com קרדיט

מה קובע את דירוג האשראי?

בשנת 2019 נכנס לתוקפו חוק נתוני האשראי שמטרתו להעביר את הכוח מהבנקים ומגופי המימון אל האזרח הפשוט ולמעשה לנהל משא ומתן על הריביות שהלקוח משלם בעת החזרת ההלוואה. בהתאם לחוק הוקמה מערכת נתוני האשראי השליליים והחיוביים של כל אזרח מהעשור האחרון. בעקבות המידע הקיים במערכת נתוני האשראי יופקו שני ציונים שונים:

  1. ציון BDI – ציון שיקבע האם תקבלו הלוואה, משכנתא, פתרונות מימון משתלמים ועוד.
  2. דירוג אשראי – ייקבע את גובה התנאים שאותם תקבלו: את גובה ההלוואה, את הריביות שאותן תשלמו, לכמה תשלומים תוכלו לחלק את העסקאות שלכם ועוד.

נתוני האשראי הם אלו הקובעים את ציון הבי די אי של כל אזרח. כאשר מערכת נתוני האשראי מנפיקה דו"ח נתוני אשראי או דו"ח בי די אי המכוון בדיוק האם קיימים לכם נתוני אשראי שליליים, מתי הם בוצעו ונתונים חשובים נוספים היכולים להעניק אינדיקאציה לבנק ולגופי המימון האם תוכלו לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות שלכם.

במידה וקיימים נתוני אשראי שליליים במערכת נתוני האשראי, דירוג האשראי שלכם יהיה נמוך ותוצאת בדיקת ה – BDI תהיה שלילית כך שלא תוכלו לקבל מוצרים פיננסים שונים כמו הלוואות, משכנתאות, פתרונות מימון, כרטיסי אשראי ועוד ותשלמו ריביות גבוהות על עסקאות.

מהן הדרכים להעלאת דירוג האשראי?

גם אם קיבלתם דירוג אשראי נמוך, הסירו דאגה מליבכם, יש לכך פתרון. ישנן מספר דרכים עיקריות שבהן תוכלו להעלות את דירוג האשראי שעליכם להכיר.

  1. קבלו החלטה נבונה על לקיחת הלוואה – במקרים רבים לקיחת הלוואה מהווה פתרון מהיר ויעיל להמון אנשים הנתקלים בבעיות פיננסיות שונות. בין אם אתם בוחרים לקחת הלוואה מהבנק ובין אם אתם בוחרים בחברת האשראי, קבלו את ההחלטה על כך רק אם אתם יודעים בוודאות שוכלו לעמוד בתשלומי ההחזר החודשיים. ישנם מספר פרמטרים שיסייעו לכם בקבלת ההחלטה על לקיחת ההלוואה – מצב העובר ושב ואת הפער בין ההכנסות להוצאות. בהתאם לכך תחליטו על גובה ההחזר החודשי שתוכלו לעמוד בו.
  2. הגדלת מסגרת האשראי – אם אתם חורגים באופן תמידי ממסגרת האשראי, עליכם להגדיל את המסגרת בכדי למנוע דירוג אשראי שלילי. בעת הגדלת המסגרת חשוב להיות עם יד על הדופק ולנצל עד 90% מהמסגרת ולא להגדיל את ההוצאות שלכם. הדבר עובד גם לכיוון ההפוך – אם ההוצאות שלכם קטנות ממסגרת האשראי באופן משמעותי, תקטינו את מסגרת האשראי. לבנקים יש אינטרס ברור שהלקוחות ינצלו את מסגרת האשראי עד תומה משום שכך הם מרוויחים יותר וגם אי ניצול של המסגרת יכול לפגוע בדירוג האשראי – כתוצאה מכך הדירוג לא יעלה.
  3. שיפור וייעול ההתנהלות הפיננסית שלכם – עליכם להיות בבקרה תמידית על הכסף שלכם. ככל שההתנהלות הפיננסית שלכם תהיה טובה יותר, כך יגיעו למערכת נתוני האשראי נתונים חיוביים אודות הפעילות הפיננסית שלכם, דירוג האשראי שלכם יעלה ותהיו זכאיים להלוואות ולהטבות שונות.

דירוג אשראי חיובי – מדוע זה חשוב?

דירוג האשראי מהווה את הקריטריון המרכזי ביותר לקביעת האשראי יחד עם ההחלטה האם לאשר את ההלוואה או לא. דירוג האשראי קובע גם את שיעורי הריביות עבור כל הלוואה וככל שהוא גבוה יותר – כך הלקוח המבקש את האשראי או את ההלוואה יהיה אמין ובטוח יותר עבור הבנק ועבור חברת האשראי.

חברת ביו קרדיט הינה חברה המתמחה במחיקת נתוני אשראי שליליים, מסייעת ללקוחותיה להעלות את דירוג האשראי ולממש את זכויותיהם הפיננסיות המגיעות להם מול הבנק ומול חברות האשראי. אם אתם רוצים להיות תמיד במצב רוח חיובי, להעלות את דירוג האשראי, לשפר את התדמית הפיננסית שלכם ולשפר לעצמכם חיים טובים יותר, תדעו שיש לכם למי לפנות.