חדשות    

המועצה לצרכנות מזהירה מפני עליית מחירי ערוצי הספורט

תמונה:PIXABAY
מעודכן ל-05/2021

בעקבות בקשת הוט להקים חבילת ערוצי ספורט חדשה ולהוסיף שלושה ערוצי ספורט בתשלום, המועצה מבקשת לפקח על התנהלותם ולמנוע זליגת שידורים מערוץ הבסיס לערוץ החדש

המועצה הישראלית לצרכנות מביעה חשש לפגיעה בציבור הצרכנים: בתגובה לשימוע שפרסמה מועצת הכבלים והלוויין, בנושא אסדרת  ערוצי הספורט בטלוויזיה הרב-ערוצית – בעקבות בקשת הוט להקים חבילת ערוצי ספורט חדשה ולהוסיף שלושה ערוצי ספורט בתשלום, בהם ערוץ וואן 2 שנמצא בחבילת הבסיס. לאחר השימוע שלחה המועצה הישראלית לצרכנות את עמדתה למועצת הכבלים והלוויין, ובה המועצה לצרכנות מזהירה מפני עליית מחירי ערוצי הספורט,  ומבקשת לפקח על התנהלותם על מנת למנוע זליגת שידורים מערוץ הבסיס – לערוץ החדש.

לעמדת המועצה לצרכנות, קיימת סתירה לכאורה להחלטת המועצה לשידורי לווין  מיום 16.8.2018, לפיה הערוץ יוצע כערוץ בודד בחינם לכל מנויי הבסיס של בעלי הרישיונות, ובמידה וייגבה תשלום בעדו – תוקפו יפקע לאלתר.

המועצה לצרכנות הביעה חשש מפגיעה בציבור הצרכנים בשל זליגת תכנים, וכן מעליית מחיר ערוצי הספורט. המועצה חוששת ממצב שבו תכנים המשודרים כיום לכלל המנויים ללא עלות נוספת, יועברו לערוצים בתשלום. סקירת לוח השידורים של ערוץ הספורט ב-25.4.2021, העלתה כי משחקי ספורט רבים שודרו לצרכנים שקנו את חבילת הספורט, בעוד שמנוי חבילת הבסיס יכול היה לצפות בעיקר בתוכניות אולפן ובמעט משחקים. צרכן שלא רכש את חבילות הספורט השונות יתקשה ליהנות משידורי ספורט איכותיים בשידור חי.

המועצה לצרכנות מסכימה עם עמדת המועצה לשידורי כבלים ולווין לפיה "במצב שבו בעלי הזכויות בספורט הם מונופולים, והביקוש של צרכני הספורט הוא בעל מאפיינים קשיחים, ככל שבידי הפלטפורמות לגבות תשלום נוסף בעבור הצפייה בשידורי הספורט, ערכן של הזכויות עולה – ועל כן מחירן עולה". מכאן נובע החשש כי העברת שידורי הליגה האיטלקית לערוץ בתשלום תביא להאמרת מחירי זכויות שידורי ספורט, שלהם ביקוש קשיח וששודרו עד כה בערוץ הפתוח. חברת הוט ייקרה בחודש מרץ את חבילת ערוצי הספורט של צ'רלטון למחיר של 82 שקל (עלייה של 7 שקלים) ורכישת ערוץ בודד תומחרה ב-61 שקל, עלייה של 6 שקלים.

באוגוסט הקרוב צפויים להתקיים המשחקים האולימפיים TOKYO 2021  וערוץ הספורט הוא הגוף המשדר, ועל כן עולה החשש  מזליגת תכנים מהאפיקים שבחבילת הבסיס לאלו שבתשלום. כך שהצרכנים חובבי הספורט ייאלצו לשלם עבורם, אם המועצה לשידורי כבלים ולוויין לא תסדיר את העניין מבעוד מועד.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עופר פיינשטיין, הבהיר: "המועצה לצרכנות מבקשת למנוע  זליגת תכנים בתשלום מהערוץ הקיים לחדש במסגרת חבילת הבסיס, וממליצה להגדיר באופן ספציפי את לוח השידורים הקיים, ככזה שלא ניתן להעברה לערוץ הנוסף. מומלץ לקבוע כי בערוץ הנוסף ישודרו תכנים אחרים בלבד. כמו כן, ראוי להתנות את פתיחת הערוץ המדובר ביציקת תוכן שיפנה לקהל צרכני רחב נוסף, כגון ספורט נשים וספורט בעלי מוגבלויות".

המועצה לצרכנות מתנגדת למעבר מדואר פיזי לדיגיטלי, ללא הסכמת הצרכנים

מיזוג הוט ופרטנר – הצרכנים ייצאו קירחים מכאן ומכאן