חינוך פיננסי    

המחירים עולים? כמה רעיונות לחסוך כסף

pixabay
מעודכן ל-05/2019

המחירים עולים בכמה תחומים, מחירי החשמל, המים ובקרוב גם הארנונה ותעריפי המוניות עומדים לעלות. את זה קשה יותר לשנות, מה שכן אפשר לעשות בינתיים הוא לבדוק איפה אנחנו יכולים לקצץ הוצאות.

רעיון אחד הוא לבטל את הוראות הקבע, דרך הבנק או בכרטיס אשראי. אנחנו מבינים שזה נוח יותר, אבל המשמעות של זה שאנחנו לא שמים לב לחיובים עודפים ולא שולטים בהוצאות. כך אנחנו יודעים בדיוק כמה הוצאנו החודש.

עצה אחרת היא לשנות מדי פעם את המקום שבו אתם רוכשים דברים לבית. הקניות הקרובות לבית נוחות יותר אבל גם לפעמים יקרות יותר מאשר קניות מחוץ לעיר או בשכונה אחרת. גם קניות באינטנרט יכולות לחסוך לנו כסף ולא רק כי הן זולות יותר אלא גם כי באתרי בסחר אנחנו פחות מפותים לקניות דחף.

כמו כן צריך לעשות סדר בהוצאות. מהן ההוצאות הגדולות שלכם? מהן ההוצאות הקבועות? האם אתם באמת עדיין צריכים הכול? ומה לגבי בדיקת מחיר אצל המתחרים? שווה לבדוק פעם ולחסוך אפילו מאות שקלים בשנה.

וגם סבתא צדקה, ותמיד צריך לדאוג שיהיה כסף בצד. נכון, לא תמיד זה אפשרי. אבל למשל עוד לפני שההתייקרויות נכנסות לתוקפן אפשר לשים כסף בצד, לכל שעת צרה.גם אם מדובר בסכומים קטנים אלו לאורך זמן מצטברים. כדאי לבחון מה מתאים לכם יותר לפי ההכנסה שלכם והמטרות שלכם, אולי חיסכון בבנק, אולי בבית ההשקעות ואולי בכלל השקעה עצמית. תוכלו לקרוא עוד כאן: במה להשקיע?

חשבו אם באמת כדאי לקחת את הרכב. לפעמים הליכה במקום נסיעה לא רק שתחסוך לכם כסף אלא גם יותר בריאה ומהווה בין היתר דרך לחסוך כסף על ספורט בתשלום. בכל זאת, קשה מדי? לפעמים תחבורה ציבורית גם טובה לצרכים מסוימים. אפשר גם לנסוע באופניים או בקורקינט.

עצה נוספת היא לשלם את כל ההוצאות מראש. כך למשל אם שילמתם את הארנונה מראש גם תקבלו הנחה  וגם יהיה לכם פחות כאב ראש להתעסק איתו. לעצות נוספות:

איך לחסוך על חתונה

כמה עולה לגדל חתול ואיך לחסוך

איך לחסוך כסף ברכישת דירה?

איך לחסוך בעלויות פרסום בגוגל?

איך לחסוך בקניות בסופר? כמה טיפים שיעזרו לכם לחסוך מאות שקלים בחודש (ויותר)