המחשבים האישיים חוזרים לשלוט בשוק, איזו חברה מובילה?
חדשות    

המחשבים האישיים חוזרים לשלוט בשוק, איזו חברה מובילה?

המחשבים האישיים נמכרים יותר ב-2019 בהשוואה לשנה שלפניה, כך לפי מחקרים של IDC וגרטנר שהתפרסמו השבוע. מהנתונים עולה כי המכירות נובעות בעיקר מעדכונים לווינדוס 10,  לאחר שהשבוע הסתיימה התמיכה הרשמית של מיקרוסופט בווינדוס 7. זו עלייה ראשונה במכירת המחשבים לאחר שבשבע השנים  האחרונות השוק הצטמצם.

בנוסף, היצרניות אימצו יותר מעבדי AMD במקום אלה של אינטל בשל המחסור העקבי במעבדי אינטל, מה שהסביר חלק מהעלייה. אם לא היה מחסור במעבדי אינטל, הגידול היה חד עוד יותר.

מנגד, ב-IDC מזהירים שה-18-12 חודשים הקרובים בכל זאת יהיו "מאתגרים" עבור שוק המחשבים העולמי.

לפי המחקר של גרטנר, משלוחי מחשבים ברחבי העולם הסתכמו בכ-70.6 מיליון יחידות ברבעון האחרון של 2019, עלייה של 2% מהרבעון האחרון של 2018. במהלך השנה כולה משלוחי מחשבים אישיים הגיעו ל-261.2 מיליון יחידות, צמיחה של 0.6% לעומת 2018. IDC דיווחה כי משלוחי הרבעון האחרון הגיעו ל-71.8 מיליון יחידות, מה שמייצג 5% צמיחה. במהלך השנה כולה המשלוחים הגיעו ל-266.7 מיליון יחידות, עלייה של 2.7% מ-2018.

ההבדל בין השתיים נובע מהגדרות מחשב אישי, בעיקר בתחום הטאבלטים וההיברידיים. אבל שתי החברות מתייחסות למחשבים נייחים וניידים כאחד.

"שוק ה PC חווה צמיחה, בפעם הראשונה מאז 2011, המונעת מדרישה גדלה לווינדוס 10, בעיקר בארצות הברית, אירופה, המזה"ת, אפריקה ויפן". כך לפי מיקאקו קיטאגווה, אנליסט בכיר בגרטנר. "אנחנו מצפים כי הצמיחה הזאת תמשיך במהלך השנה הזאת, גם אם התמיכה בחלונות 7 מגיעה לסיומה החודש, כשהרבה עסקים באזורים מתפתחים כמו סין, אירואסיה ואסיה-פאסיפיק עדיין לא ביצעו את העדכון".

לנובו, HP, ו-Dell נשארו עדיין בראש רשימת היצרנים, לפי IDC וגרטנר. שלושתם אחראים לקרוב ל-65% מהשוק ב-2019, עלייה קלה מהשנה שעברה.

לנובו רשמה עליה גדולה לעומת 2018 ברוב העולם. בארצות הברית, משלוחי מחשבי לנובו עלו ביותר מ-30% בהשוואה לשנה הקודמת. HP הספקית השנייה בגודלה בעולם, שמרה על מיקומה בארצות הברית, אירופה, המזה"ת, אפריקה ואמריקה הלטינית. צמיחתה של Dell, שרשמה שיא ברבעון האחרון של 2019 קשורה ברובה בגידול חזק בדרישה למחשבים בשוק האמריקאי. מכירות מחשבי המק של אפל רשמו ירידה ברבעון האחרון של 5.3 אחוז מהשנה שעברה, כך לפי IDC. כמות המשלוחים ירדה ב-2.2 אחוז לכל השנה ב-2019.