חדשות    

דורית סלינגר ומלחמתה במעבידים; משיקה מלשינון לדיווח על פגיעה בזכויות פנסיוניות

דורית סלינגר

הממונה על שוק ההון משיקה את "קו הצדק הפנסיוני" לשמירת הזכויות הפנסיוניות של עובדים; דינו של מעסיק הפוגע בזכויות עלול להיות מאסר או קנס של כ-1.8 מיליון ש"ח

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, השיקה היום את "קו הצדק הפנסיוני" שמאפשר לעובדים להעביר מידע על מעסיקים הפוגעים בזכות לבחור מוצר פנסיוני. העברת המידע שמתאפשרת באופן אנונימי, תסייע לממונה על שוק ההון לאתר מעסיקים וסוכנים העוברים על החוק.מדובר במילים פשוטות במלשינון דומה לזה שיש במס הכנסה ומאפשר לאזרחי להתלונן ולדווח על העלמות מס של אחרים.

החוק קובע כי כל עובד רשאי לבחור את מוצר החיסכון הפנסיוני שלו. הזכות הבסיסית והחיונית של בחירת מוצר מאפשרת לעובד להתמקח על דמי הניהול, למקסם את החיסכון הפנסיוני שלו ולהתאים לעצמו את המוצר הטוב ביותר עבורו. שלילת זכות הבחירה, כולל מניעת הטבת דמי הניהול שהשיג העובד, היא פגיעה חמורה שכן משמעותה פגיעה בקצבת הזקנה בעת פרישה.

מדריכים בנושא חיסכון פנסיוני

הממונה רואה בחומרה פגיעה של מעסיקים בזכותם של עובדים להשיג קצבת זקנה ראויה ולבחור את מוצר החיסכון הפנסיוני באופן חופשי. בכוונתה למצות את הדין עם מעסיקים שמפרים את הוראות החוק. דינו של העבריין עלול להיות מאסר או קנס בסך של כ-1.8 מיליון ש"ח.

מפניות שהגיעו לממונה על שוק ההון עולה כי מעסיקים מפרים את הוראות החוק ושוללים מעובדיהם את זכות הבחירה המגיעה להם לפי חוק. מקרה נפוץ להפרת החוק הוא כאשר מעסיק מאפשר לעובדיו לבחור חיסכון פנסיוני רק מתוך רשימת חברות שאיתן עובד הסוכן של המעסיק.

אגף שוק ההון מצפה כי עובד שנמנעה ממנו זכות הבחירה יעביר מידע ל"קו הצדק הפנסיוני" בטלפון *3002 או באמצעות אתר האינטרנט של משרד האוצר.

לא למשוך את הפיצויים; אלא אם אין ברירה!

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "אגף שוק ההון נחוש לסייע לעובדים למצות את זכויותיהם. לכן, האגף יגביר את האכיפה על מעסיקים במטרה לאפשר לעובדים להשיג פנסיה ראויה. שיתוף הפעולה של המעסיקים נדרש לשמירה על זכויות העובדים".

קישור לקו הצדק הפנסיוני: http://mof.gov.il/hon/Pages/RedMail.aspx