חדשות    

הנגיף הסיני פוגע בתעשיית היוקרה

הצמיחה הסינית הביאה בשנים האחרונות לגל צריכה מטורף של מותרות ובין היתר של מוצרי יוקרה. אלא שעכשיו התפרצות נגיף הקורונה העלימה את התיירים הסינים מחנויות היוקרה באירופה ובארה"ב, ובלעדיהים נפגעות המכירות של מותגי היוקרה. כך לפי ה"וול סטריט ג'ורנל.

הרבה ערי אופנה נפגעות, בהן ניו יורק, פריז ומילאנו המסתמכות על הארנק הסיני. גם, ענקית הקוסמטיקה אסתי לאודר וחברת האחזקות קפרי שבבעלותה מותגי ורסצ'ה וג'ימי צ'ו, הזהירו בשבוע שעבר כי שורת הרווח עלולה להיפגע כתוצאה מהצניחה במכירות לתיירים סינים.

גם החנות החדשה של כלבו גאלרי לאפייט בפריז היתה ריקה כמעט במהלך השבוע שעבר, למרות החזרי המס שהסינים יכולים לקבל. לפני הנגיף היה אפשר לראות כאלף סינים באזור.

סך ההוצאות של הסינים בעולם ב־2018 מוערך בכ־277 מיליארד דולר,  פי חמישה לעומת עשור קודם לכן.  מתוכם צרכנים סינים רכשו מותגי יוקרה ב־110 מיליארד דולר, בעיקר מחוץ לסין. הסיבה היא שבסין המחירים גבוהים יותר במותגים אלו ושיש מוצרים שחסרים בסין.

על פי חברת הייעוץ טוריזם אקונומיקס, הכלכלה האמריקאית עלולה להפסיד 10.3 מיליארד דולר בהכנסות מתיירים סינים בגלל התפרצות הקורונה.

באירופה המצב דומה. באיטליה, היעד המועדף על סינים ביבשת, נרשמו 5.3 מיליון לינות של סינים ב־2019 והם שהו במדינה כ־13 לילות בממוצע, יותר מכל לאום אחר. כך לפי הבנק המרכזי של איטליה. בפריז, התייר הסיני הממוצע מוציא כ־1,000 יורו בביקור, בהשוואה לממוצע של 640 יורו. הסינים הם התיירים הבזבזנים ביותר בצרפת, ומבצעים בה רכישות בהיקף של 4 מיליארד דולר בשנה.

עם זאת,יש להזכיר כי המערב לא נפגע מאוד עדיין מהנגיף ועיקר הפגיעה במזרח עם ירידה של כמעט 10% במדד שנגחאי השבוע. המניות של חברות התעופה וחברות שתלויות בתיירות בסין ספגו את הפגיעה הגדולה ביותר.

נכנסתם לבידוד עקב נגיף הקורונה, לא עלינו? אלו ימי המחלה שתקבלו

בעקבות הקורונה תוארך שהייה של 1,700 פועלים סינים