חדשות    

הנסיעה במונית צפויה להתייקר- פעם שנייה השנה

פיקסביי

ועדת המחירים ממליצה לייקר את תעריפי המוניות ב-3.2% בממוצע עקב עליית שכר העבודה ומחירי הסולר והחלפים

ועדת המחירים, המשותפת למשרד התחבורה ולאוצר, המליצה לייקר את הנסיעה במונית ב-3.2% בממוצע. העלאת התעריפים תיעשה בהמשך לייקור הנסיעה במוניות ב-4.2% שנכנס לתוקף לאחרונה.

ההמלצה מחכה לאישור של שר האוצר, משה כחלון, ושל שר התחבורה, ישראל כ"ץ – שיצטרכו להחליט עליה על רקע האפשרות לעלייה במחירים המפוקחים של הלחם והחלב.

אומנם תעריף הנסיעות במונית אמור להתעדכן פעם בשנה, אך בעקבות עליית שכר העבודה ומחירי הסולר והחלפים הוועדה ממליצה לייקר את הנסיעה בתעריף 1 (נסיעה בימים א'־ו' בשעות היום) בשיעור ממוצע של 3.2%, ואת הנסיעה בתעריף 2 (נסיעה בלילות, בשבתות ובחגים) בשיעור ממוצע של 3.7% נסיעות בתעריף 1 בתנאי עומס תנועה (מתחת ל-19 קמ"ש) צפויות להתייקר בשיעור נמוך בכ-3%.

בחודשים האחרונים היתה אמורה להיכנס לתוקף רפורמה בחישוב תעריפי הנסיעה במוניות, הכוללת חישוב פשוט יותר של התעריף, מבנה מדורג יותר של תעריפים לפי שעות היממה וימות השבוע (תעריף א', ב' וג'), ועדכון אוטומטי של תעריף הנסיעה אחת לשנה, ללא צורך באישור של השרים ולפי סל תשומות חדש שנקבע. אלא שזו נדחתה ל- 2020, בין השאר מפני שהיא דורשת החלפה פיזית של המונים בכל המוניות בישראל – אם כי ייתכן שהחלפה זו לא תושלם גם עד אז.

בלי קשר לכך הודיעה חברת יאנדקס, המפעילה את יאנגו שתפעיל תעריף קבוע לנסיעה במונית. יאנגו כבר כך מציעה לנוסעי המוניות תעריפים נמוכים מהמקובל בשוק, וזאת כדי למשוך את קהל הלקחות שכבר התרגל לגט, המבוססת יותר עם צי גדול יותר וביקוש רב יותר. אולי התעריפים החדשים – בפעם שנייה בתוך שנה – יצליחו להביא אליהם לקוחות

כמה עולה נסיעה במונית?

יאנגו תציג את מחיר הנסיעה

המונית היקרה בעולם? איפה לא כדאי לכם לנסוע במונית