חדשות    

מגרש בטיילת תל אביב נמכר ב-250 מיליון שקל

דורון אביב; צילום: יונתן בלום

המגרש ברחוב הרברט סמואל 6-8 נמכר ברבע מיליון שקל לקבוצת אביב

מגרש בטיילת נמכר. קבוצת אביב, שנמצאת בבעלות דורון אביבו דפנה הרלב, וחברת לני גרופ רכשו מגרש ברחוב הרברט סמואל 6-8 בתל אביב תמורת 250 מיליון שקל.

המוכרים הם קבוצת משקיעים בראשות רן בלינקיס ואלי להב. המגרש בשטח 2 דונם וניתן להקים עליו בניין בן 19 קומות הכולל קומת מסחר, 6 קומות מלונאות עם 150 חדרים, ומעליהן קומות מגורים שיכללו 58 דירות.

בעבר כבר היה משא ומתן בין המוכרים של המגרש לבין ליאורה עופר, שהקימה במגרש הצמוד את פרויקט היוקרה הרברט סמואל 10, לרכוש את המגרש המדובר ביותר מ-300 מיליון שקל. עופר אף הגיעה לשלב שב ופעלה כדי שישרוטל תפעיל את המלון בפרויקט. אלא שאז המשא ומתן עם עופר לא יצא לפועל, אך על פי הערכות ישרוטל צפויה לנהל מגעים עם אביב ולני גרופ לניהול המלון בפרויקט.

המגרש עמד למכירה כבר לפני שנה וחצי ב־320 מיליון שקל, אך המוכרים נאלצו להתפשר על רקע הקיפאון בשוק נכסי היוקרה בתל אביב. חלק מהקרקע רכשה השותפות מכונס נכסים במאי 2011 תמורת 79 מיליון שקל, ובהמשך רכשה ב־114 מיליון שקל קרקע נוספת שגבלה בה. המוכרים ישלמו היטל השבחה של 30‑50 מיליון שקל. ללא תשלום ההיטל, היו המוכרים נהנים מתשואה של כ־100% בשמונה שנים.

כמו כן, דירות המגורים בפרויקט יכללו דירות בשטח 70-80 מ"ר לצד דירות גדולות. בצמוד למקום קיים מגרש בבעלות עיריית תל אביב עם תוכנית בניין עיר דומה, המאפשרת גם גשר המחבר בין שני הפרויקטים. על פי הערכות עיריית תל אביב צפויה לצאת בקרוב במכרז לשיווק הקרקע.

בחודש נובמבר האחרון רכשו קבוצת אביב ולני גרופ את המגרש האחרון במתחם משרד החוץ בירושלים מחברת רסקו תמורת 160 מיליון שקל, בתוספת ל-25% מהתמורות בגין המכירה שישולמו לרסקו.

מדובר בעסקאות היקרות ביותר שנעשו בארץ. אביב ולני גרופ יחזיקו כל אחד במחצית מהזכויות במתחם

נווה צדק, תל אביב – תעודת זהות

ניסיון שלישי למכרז מחיר למשתכן במגרש מכבי יפו; האם יצליח הפעם?