שוק ההון    

הנפקה: אלטשולר שחם בוחנת הנפקת פעילות הגמל; השווי הצפוי – 400-550 מיליון שקל

גלעד אלטשולר, הבעלים של בית ההשקעות, ומנהל ההשקעות הראשי

"החלטנו לבחון אפשרות להנפקה של מניות חברת הגמל והפנסיה בבורסת תל אביב" אמר מנכ"ל אלטשולר שחם גמל ופנסיה – יאיר לווינשטיין.

בית ההשקעות אלטשולר שחם, שבניהול המנכ"לים המשותפים גילעד אלטשולר ורן שחם, בוחן הנפקה של חברת הגמל והפנסיה שבשליטתו.

כך עולה ממכתב שכתב היום מנכ"ל אלטשולר שחם גמל ופנסיה, יאיר לוינשטיין, לעובדי חברת הגמל שנחשבת הגדולה בארץ – "החלטנו לבחון אפשרות להנפקה של מניות חברת הגמל והפנסיה בבורסת תל אביב". מהלך זה בא לאחר שב-2016 גייס בית ההשקעות אג"ח בכ-250 מיליון שקל.

לעובדים אמר "אם אכן ההנפקה תתקיים כמתוכנן, יחולקו אופציות לכלל העובדים בהתאם לתכנית אופציות שתיקבע… נמשיך לעדכן אתכם בהתפתחויות, בהתאם לכללי הרגולציה של רשות ניירות הערך ונציין עוד כי למועד מכתבנו זה אין כל וודאות ביחס למועד ההנפקה או ביצועה".

כבר היום מחויבת חברת הגמל והפנסיה של אלטשולר שחם בפרסום הדוחות הכספיים שלה, תוך התנהלות כמעין חברה ציבורית, כולל שימוש בדח"צים – כמו כל הגופים המוסדיים שמנהלים חיסכון לטווח ארוך, ובכפוף לרגולציה של רשות שוק ההון.

בסוף פברואר ניהלה חברת אלטשולר שחם גמל ופנסיה נכסים בהיקף כולל שלכ-81 מיליארד שקל, שמיצבו אותה כחברה הגדולה בתחום זה.  אלטשולר שחם הוא אחד מארבעת גופי הפנסיה שנבחרו כברירת מחדל לציבור כולו על ידי המדינה.

בשנת 2018 רשמה אלטשולר שחם גמל ופנסיה רווח של 40 מיליון שקל על הכנסות של 530  מיליון שקל, לעומת רווח והכנסות של 20 מיליון שקל ו-379 מיליון שקל שנרשמו בהתאמה ב-2017.

הרווח הנוכחי והיקף הנכסים עשויים לבטא שווי של 400-550 מיליון שקל, וזאת בהינתן השווים של חברות דומות שנסחרות בבורסה לרבות מיטב דש, אי.בי.אי, הלמן אלדובי ועוד. יודגש כי פעילות הגמל והפנסיה נחשבת יציבה יותר מפעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים כך שצפוי שהיא תיסחר בתמחור גבוה יותר ( מכפיל רווח גבוה יותר).

 

 

דירוג קרנות ההשתלמות בינואר – אלטשולר שחם מובילה