שוק ההון    

הנפקה: פינטרסט הונפקה בשווי 13 מיליארד דולר, 20 דולר למניה

פינטרסט, הרשת החברתית השקטה יותר גייסה 1.5 מילארד דולר לאחר שתמחרה את מניותיה ב-20 דולר למניה

זוכרים את פינטרסט? הרשת החברתית הפחות פופולרית מפייסבוק ואינסטגרם? זו גייסה 1.5 מיליארד דולר בהנפקה הציבורית הראשונה שלה  לאחר שתמחרה את המניות שלה ב-20 דולר למניה – מחיר המעניק שווי של13  מיליארד דולר לחברה.

מחיר המניה בהנפקה היה גבוה מההערכות המוקדמות של החברה, שתחילה קבעה טווח מחיר רצוי של בין 15 ל-17 דולר – מחיר המשקף לה שווי של קצת פחות מ-12 מיליארד דולר, נמוך מהשווי שנקבע לה בסבב הגיוס הפרטי הקודם בשנת 2017.
ההכנסות של פינטרסט זינקו בשנה שעברה ב-60% ל-756 מיליון דולר, והחברה מסרה כי היא מתקרבת לרווחיות, זאת לאחר שצמצמה את ההפסדים ל-63 מיליון דולר.

פינטרנסט מצטרפת לשאר חברות טכנולוגיה שהונפקו לאחרונה. הראשונה הייתה ליפט שהונפקה בחודש שעבר,בחודש הבא אמורה לצאת לדרך ההנפקה המצופה של אובר, יריבתה של ליפט.

פינטרסט הוקמה ב-2010 על ידי בן סילברמן, עובד לשעבר בגוגל ואוון שארפ, לשעבר מעצב בפייסבוק. לפינטרסט יש כיום 265 מיליון משתמשים חודשיים. שווי האחזקה של סילברמן בחברה נאמד במיליארד דולר, בהתבסס על מחיר ההנפקה. קרן בסמר ונצ'ורס מחזיקה במניות בשווי 1.13 מיליארד דולר. אחזקה בולטת נוספת היא של אנדרסן הורוביץ, המוערכת בשווי 827 מיליון דולר.

פינטרסט היא רשת החברתית שמאפשרת למשתמשים ליצור רשימות מומלצות בנושאים כמו מתכונים, פרטי לבוש, מוצרים לבית ועוד. רשימות אלו יכולות לשמש כפלטפורמה לביצוע רכישות או כמידע לצורך הצגת פרסומות לפי תחומי עניין.

החברה נקטה גישה שקטה ודחתה את הנוסחה המקובלת לצמיחת חדי קרן בעמק הסיליקון – צמיחה מהירה בכל מחיר. כך החברה הצליחה להימנע מבעיות כמו דיס-אינפורמציה ותוכן פוגעני כפי שחוו הרשתות החברתיות האחרות – פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וטוויטר.

עם זאת, החברה צמחה בקצב מתמיד בשנתיים האחרונות, בייחוד בקרב משתמשים מחוץ לארה"ב.

פינטרסט בדרך להנפקה בוול-סטריט לפי שווי של 12 מיליארד דולר