שוק ההון    

הנפקת הבורסה הושלמה בביקושים של 23 מיליון שקל מהציבור

בהתאם לחזון שאיתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה, הציב, יותר מאלף משקיעים פרטיים השתתפו בהנפקה. הבורסה תחל להיסחר בתחילת אוגוסט לפי שווי של 710 מיליון שקל

הבורסה סיימה את השלב הציבורי של ההנפקה: הבורסה תחל להיסחר בתחילת אוגוסט לפי שווי של 710 מיליון שקל. לציבור הוצעו מניות בשווי 23 מיליון שקל עם תקרת הזמנה של 30 אלף שקל למזמין, כפי שביקש המנכ"ל איתי בן זאב לשתף את הציבור בהצלחת ההנפקה.

המשקיעים הזרים מכרו כ-30% מהמניותיהם שרכשו לפני שנה, וסיכמו כי חצי הרווח העודף, כ-35 מיליון שקל מעל שווי של 550 מיליון יועבר לבורסה לצורך הוזלת עמלות ושיפור מערכות המחשוב.

נזכיר כי הסכם ההנפקה ניתן לביטול קודם להשלמתה של הצעת המכר על ידי החתם המתמחר, בין השאר, בשל "הפסד לחברה בשל שביתה, אסון טבע, תאונה וכדומה, שהינו בעל מאפיינים, שלדעת החתם המתמחר, עלולים לפגוע באופן מהותי בניהול עסקי החברה ובפעילותה".

מניות הבורסה שיימכרו לציבור במסגרת הצעת המכר, שייכות לארבע קרנות זרות שרכשו את החזקותיהן אשתקד, ושרובן מוחזקות מאז על ידי הנאמן משה טרי. מדובר בקרנות Sunsuper ,Novo Holdings ,Moelis Australia ו-Dalton Special Holdings.

החתמים הישראליים שהשתתפו בהנפקה, הם לידר הנפקות, לאומי פרטנרס, פועלים אי.בי.אי, דיסקונט, ברק קפיטל ואוריון.  זו הנפקה פיננסית שלישית השנה, לאחר ההנפקות הגדולות יותר של חברת כרטיסי האשראי ישראכרט ושל חברת ניהול החיסכון לטווח ארוך אלטשולר שחם גמל ופנסיה.