שוק ההון    

מניית טוויטר הכתה את תחזית ההכנסות, אבל לא את הרווח – המניה עלתה

מניות טוויטר טיפסו ב-5.5%. הכנסות החברה 841 מיליון דולר לעומת צפי של 829 מיליון דולר

הרווח המתואם למניה הגיע ל-5 סנט, לעומת 8 סנט ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, האנליסטים ציפו שהרווח יעמוד על 18 סנט.

פייסבוק לא לבד במניות הרשתות החברתיות. מניות טוויטר טיפסו בכ-5.5% בשלב טרום המסחר בוול סטריט לאחר פרסום דו"חות החברה לרבעון השני. החברה הפתיעה את התחזיות הן בהכנסות והן בגידול במשתמשים, אם כי לא ברווח.

החברה דיווחה על רווח נקי של 1.12 מיליארד דולר, או של 1.43 דולר למניה, לעומת 100 מיליון דולר או 13 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה שעברה רווח זה כולל הטבת מס חד פעמית משמעותית. הרווח המתואם למניה הגיע ל-5 סנט, לעומת 8 סנט ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, האנליסטים ציפו שהרווח יעמוד על 18 סנט.

ואילו הכנסותיה של טוויטר עלו ברבעון ל-841 מיליון דולר לעומת 711 מיליון דולר ברבעון הקודם, האנליסטים ציפו להכנסות של 829 מיליון דולר.  727 מיליון דולר נובעים מפרסום, עלייה של 21% לעומת התקופה המקבילה .

הו הרבעון הראשון בו טוויטר לא מדווחת יותר על מספר המשתמשים החודשיים בפלטפורמה, ומחליפה אותם במדד ה- mDAU. החברה הצהירה כי המדד החדש ישקף בצורה טובה יותר את קהל המשתמשים שלה, ויכלול "משתמשים שמתחברים לשירות בכל יום דרך האתר או האפליקציה, וניתן להראות להם מודעות".

מבחינת משתמשים פעילים יומיים מספרם עלה הרבעון ב-5 מיליון. לעומת צפי  עליה של 3 מיליון בלבד במדד הזה. העלייה במספרם הביאה את כמות המשתמשים הרווחיים היומיים של טוויטר ל-139 מיליון דולר, ת לעומת 134 מיליון ברבעון הקודם, ולעומת 122 בתקופה המקבילה אשתקד.

עד כה פרסמה טוויטר את נתון המשתמשים הפעילים החודשיים, שהפיקה תחזיות פחות מחמיאות. מניות החברה עלו ב-33% עד כה השנה, בעוד מדד ה-S&P500 עלה ב-20%.
במכתב למשקיעים שהחברה פרסמה היא אמרה כי ראתה ירידה של 18% בדיווחים על תוכן חשוד או ספאם בזכות שיפורים בטכנולוגיית למידת המכונה שלה, וכי הפכה את המדיניות שלה לפשוטה יותר להבנה, והוסיפה פיצ'רים חדשים שיהפכו את חווית המשתמש בשירות לטובה יותר.