שוק ההון    

הבעיה של טוויטר – חשבונות מזוייפים; דו"ח חלש מפיל את המניה ב-20%

טוויטר  (TWTR ) נפלה ב-20%, דווקא אחרי תקופה טובה שבה המניה זינקה בשנה כמעט פי שניים. הנפילה היא תוצאה של תסכול המשקיעים מחוסר הצמיחה של החברה כפי שהתבטא בדוחות הכספיים של החברה. מעבר לכך, מסתבר שמספר המשתמשים של החברה בירידה – הסיבה העיקרים – מספר גדול מאוד של חשבונות מזוייפים.  

עמוד על מניית טוויטר באתר הון 

מספר המשתמשים החודשיים במהלך הרבעון השני של 2018, ירד במיליון והנהלת החברה הסבירה כי הירידה תימשך.  מספר המשתמשים החודשיים הפעילים ירד ל-335 מיליון לעומת 336 מיליון ברבעון הראשון של שנה, וזאת למרות שמספר המשתמשים הכולל גדל ב-2.8% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת.

"אנו בטוחים כי הצעדים שאנו נוקטים בהם כדי להוריד את מספר החשבונות המזוייפים, ייטיבו את הפלטפורמה בטווח הארוך ויאפשרו צמיחה ארוכת טווח בעודנו משפרים את איכות השיח הציבורי בטוויטר, מסרו מנהלי טוויטר בשיחה עם האנליסטים והמשקיעים. הרווח הנקי ברבעון השני אמנם עמד בציפיות, אבל – וזה החשוב ביותר בעיניים של וול-סטריט –  החברה הנחתה לאבידה  של עד 235 מיליון דולר ברבעון השלישי, פחות משמעותית מתחזית האנליסטים לרווח של 268 מיליון דולר.

הבעיות של טוויטר דומות לבעיות של פייסבוק שפרסמה דוחות לפני מספר ימים וגם שם הבעיה עם חשבונות מזויפיים וההשקעות בהגנה על הפרטיות מעיבות על התחזית (הרחבה על הדוחות החלשים של פייסבוק) . מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי אמר כבר מספר פעמים כי המטרה העיקרית של החברה היא לנקות את הרשת החברתית, ולטענתו האלגוריתמים של טוויטר  מצליחים לזהות יותר מתשעה מיליון הודעות זבל או חשבונות רובוטיים מדי שבוע.

המספר הענק של חשבונות מזויפים מעלה חשש כי למעט  דונלד טראמפ, פוליטיקאים, אנשי בידור ועיתונאים שזו היא הפלטפרומה העיקרית שלהם, יתר הציבור נמנע מהרשת.

כך או אחרת,  הכנסות טוויטר צמחו ברבעון ב-24% ל-711 מיליון דולר, מעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 697 מיליון דולר. הרווח  הסתכם ב-100 מיליון דולר –  של 13 סנט למניה, לעומת הפסד של 117 מיליון דולר –  הפסד של 16 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 17 סנט למניה – סנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים.

הכנסות טוויטר בארה"ב צמחו ב-10%, ואילו ההכנסות בשווקים בינלאומיים קפצו ב-44%. בולט במיוחד השוק היפני – השוק השני בגודלו של טוויטר אחרי ארה"ב, עם צמיחה של 65% בהכנסות ל-122 מיליון דולר.

 

מניית טוויטר