חדשות    

הסאגה נמשכת: האיחוד האירופי מאיים להטיל מכסים על סחורה מארצות הברית

טראמפ

האיחוד האירופי שוקל להטיל מכסים על סחורה אמריקאית, עקב איומו של טראמפ להטיל מכסים על סחורה מהאיחוד בשל הסובסידיות שלו לאיירבוס 

בעוד הקרב על המכסים בין סין וארצות הברית, שהוביל לאי-ודאות ולתנודתיות מוגברת בשווקים,  לפני מ"ומ, נפתחת חזית חדשה. האיחוד האירופי שוקל להטיל מכס על סחורות אמריקאיות – החל מתיקי יד ועד מסוקים, בשווי כולל של 10 מיליארד יורו. הסיבה היא איומי המכס על האיחוד שהשמיע טראמפ במסגרת הסכסוך סביב הסובסידיות שקיבל האיירבוס על חשבון בואינג, כך לפי בלומברג.

ממשל ארה"ב איים לתבוע 11 מיליארד דולר בנזיקין באמצעות מכסים שיוטלו על מוצרים אירופיים שונים, כתגובה לתמיכה הממשלתית שקיבלה חברת איירבוס. שני המהלכים נובעים ממחלוקות עתיקות שנדונות בארגון הסחר העולמי, סביב תמיכה מעוותת-שוק שניתנה לשתי חברות ייצור המטוסים.

ארגון הסחר העולמי יחליט בסופו של דבר מהו שיעור הנזיקין שלשני הצדדים מותר לתבוע בשני המקרים. קודם לכן כינתה הנציבות את האומדן האמריקאי של 11 מיליארד דולר "מוגזם מאוד".

קרב המכסים מגביר את מתחי הסחר בין ארה"ב ואירופה, לאחר שטראמפ הטיל מכסים שנויים במחלוקת על פלדה ואלומיניום מסיבות של ביטחון לאומי, ואיים להטיל מכסים על כלי רכב מאותן סיבות. המחלוקת מגיעה, שלא במקרה, כששני הצדדים מתכוננים להיפגש כדי לדון בביטול מכסים על סחורות תעשייתיות שעליו הוסכם בשנה שעברה כחלק מהניסיון להימנע מהטלת המכסים על כלי רכב.

הידרדרות  היחסים בין האיחוד לארצות הברית תעלה את הסיכונים העומדים בפני הכלכלה העולמית, שכבר סובלת ממלחמת הסחר שמנהל טראמפ מול סין. האיחוד הוא לקוח מהותי של ישראל, ולכן היא גם צפויה להיפגע מכך

עד כה הטיל האיחוד מכסים נקודתיים על סחורות אמריקאיות בשווי של כמעט  3מיליארד יורו, בתגובה למכסים שהטיל טראמפ על פלדה, ואיים להטיל מכסים נוספים על סחורות בהיקף 20 מיליארד יורו, אם ווושינגטון תגביל יבוא כלי רכב.

טראמפ מאיים על אירופה בהטלת מכסים

קרן המטבע מורידה את תחזית הצמיחה של ישראל

אופנהיימר ממליצים על שירותי הבריאות בארצות הברית