חדשות    

הערכה: שנת הלימודים תוארך על חשבון חופשת הקיץ

צילום: Feliphe Schiarolli
מעודכן ל-03/2020

באוצר ובחינוך בוחנים את האפשרות להוציא את המורים כעת לחופשה ללא תשלום ובהמשך להאריך את שנת הלימודים רופאים פנו לממשלה בדרישה לקבל החזר עבור הוצאות בייביסיטר לילדים בעת יציאתם לעבודה

בעקבות השבתת מערכת החינוך בשל התפרצות נגיף הקורונה, במשרדי האוצר והחינוך בודקים תוכנית לפיה המורים יצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת) למשך כל התקופה שבה בתי הספר יישארו סגורים – ושנת הלימודים תוארך על חשבון חופשת הקיץ.

במשרדי האוצר והחינוך מקיימים כעת דיונים קדחתניים בנושא, במטרה לקבל החלטה בהקדם. בין היתר דנים בשאלות: בכמה זמן תוארך שנת הלימודים וממתי יוצאו המורים לחל"ת.

ההוראה לסגור את בתי הספר החל מיום שישי האחרון, שבועיים לפני היציאה המתוכננת לחופשת הפסח, בלי שידוע מתי יתחדשו הלימודים, יוצרת חוסר ודאות במערכת החינוך. לא ידוע איך יתקיימו בחינות הבגרות, מה יהיה השכר של המורים שנשלחו הביתה ומה יעשו בנוגע להיעדר מסגרת לילדים ומתן מענה להורים בצאתם לעבודה.

גורמים במשרד החינוך מעריכים כי לא יהיה מנוס מהארכת שנת הלימודים על חשבון חופשת הקיץ. "להצעה המתגבשת בעניין הוצאת המורים לחל"ת יתרונות רבים בימים של משבר לאומי חסר תקדים", אומרים במערכת החינוך. "התלמידים מפסידים חומר לימודי רב ולא ברור האם ניתן יהיה לקיים את בחינות הבגרות כסדרן".

לטענתם, בהנחה שתוך כחודשיים המשבר יהיה מאחורינו, לא סביר שהתלמידים יצאו לחופשת הקיץ לחודשיים נוספים.

ההצעה הנדונה באוצר תאפשר לצמצם פערי למידה ולדחות את בחינות הבגרות לקיץ. "בכך יינתן גם מענה ומסגרות לתלמידים שהוריהם ישובו לעבודה בשגרה, כחלק ממאמץ לאומי לשיקום המשק בתום המשבר", אומרים במערכת החינוך. "זהו המהלך הנכון למערכת החינוך ולמשק בכלל. חשוב לחשוב כבר כעת על היום שאחרי".

זאת ועוד: הבוקר פנו נציגי הרופאים ההורים לממשלה, בדרישה לפיצוי כספי בגין סידורי השמירה על ילדיהם בעת יציאתם לעבודה. יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פרופ' ציון חגי, כתב למשה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות: "מבקשים כי המעסיקים יונחו כי ישולם לאותם רופאים שיידרשו להגיע לעבודה יומיומית וסדירה במוסדות הבריאות מענק הולם, באופן שישפה אותם בגין הצורך למצוא סידור לילדיהם בעת יציאתם לעבודה".

בעקבות משבר הקורונה: דירות Airbnb יחזרו לשוק השכירות

איך הבנקים מתמודדים עם משבר הקורונה