חדשות    

הערכות: קרנות ההשתלמות איבדו 5.5 מיליארד שקל בפברואר

קרן השתלמות

בשל התפשטות הקורונה פברואר היה אחד החודשים הקשים בכלים הפיננסיים השונים בשנים האחרונות. תשואות קרנות ההשתלמות לפברואר צפויות להתפרסם רשמית רק ב־15.3, אולם כבר יש  הערכות אצל המתחרים השונים.

לפי הערכות קרנות ההשתלמות איבדו בפברואר סביב 2.2% – כלומר מחקו 5.5 מיליארד שקל. מתחילת השנה הן ירדו בממוצע בין 1% ל־1.5%.

המובילה היא  חברת הגמל  החדשה יחסי תמור,שהובילה גם את התשואות של 2019 בזכות יתרון מובהק לקוטן. עם זאת, מור,  צפויה להציג בפברואר תשואה שלילית של 0.6% בלבד – פער של יותר מ־1.5% לטובה לעומת האחרים.

למרות החשיפה הגבוה של אלטשולר לשוק הסיני, בית ההשקעות דווקא צפוי להציג בפברואר תשואה שלילית נמוכה ביחס למתחרים — 1.9% בקירוב.   אנליסט, החזק בדרך כלל,  בלט לרעה בפברואר עם תשואה שלילית של 3.2%, שהציבה אותו במקום האחרון. הסיבה לכך היא חשיפה גבוהה יחסית למניות. זו דווקא תרמה לאנליסט ב־2019 ובעשור האחרון כולו, כשהביאה אותו למקום השלישי בתשואות העשור בקרנות ההשתלמות נכון לסוף 2019, אחרי אלטשולר שחם וילין לפידות. מתחילת השנה צפויות קרנות ההשתלמות של אנליסט להציג תשואה שלילית של 2.7%. עוד בלטו לרעה: מנורה עם תשואה שלילית צפויה של 2.6% בקירוב. אחריה מיטב דש, פסגות ומגדל עם תשואה שלילית שנעה סביב 2.4%.

בהתחשב בכך שמדדי המניות ירדו ביותר מ־10% ונתח המניות של קרנות ההשתלמות הוא סביב 40%, התשואות טובות יחסית. זאת בעיקר בגלל הפיצוי ברווחי ההון ברכיב האג"ח הממשלתיות.

קרנות השתלמות המורים השלימו את ההשקעה בתמלוגי מאגר תמר

מהן קרנות השתלמות למורים ומה ההבדל בין קרנות השתלמות רגילות?