חדשות    

העתיד לפי ZOOM: הלימודים ישארו היברידיים, הבנקאות תהיה וירטואלית

רבים מהשינויים הדרמטיים שעברו על האנושות, ברמה האישית והארגונית כאחד, עומדים להישאר אתנו, בדרך זו או אחרת. הארי מוסלי, ה-CIO של זום, אומר כי בלא מעט עסקים, גדולים כקטנים, יש כיום חשיבה והיערכות מחודשת לגבי פעילותם בשנת 2021 ואילך. ״עבודה מהבית, או למעשה, עבודה מכל מקום, הוכיחה את עצמה כיעילה מאוד עבור מיליוני אנשים״, הוא אומר. ״מחקרים מורים שהם היו פרודוקטיביים יותר בזמן שעבדו באותן שעות (או פחות) ויש להם איזון טוב יותר בין עבודה לחיים. מעסיקים גם מבינים שהם יכולים לגייס את העובדים שלהם מכל פינה בעולם, וכן, הם כבר אינם זקוקים לבניית מתחמי משרדים עצומים (זללני אנרגיה ולא חסכוניים בעליל)״.

״כל דבר, החל מחינוך ועד שירותי בריאות, קמעונאות, שירותים פיננסיים ושירותים מקצועיים, השתנה כל כך עד שכעת, בפעם הראשונה, אנשים באמת מבינים מהי 'טרנספורמציה דיגיטלית'״.

הנה מספר תחזיות, המבוססות על שיחות של מוסלי עם בכירי תעשייה ועם חברי הנהלת זום:

״הרעיון של ׳למידה מרחוק׳ ו׳הוראה מרחוק׳ תפס אחיזה איתנה בשנת 2020. נכון, היו ויש בעיות. נכון, יש הרבה מקומות ברחבי העולם בהם אין מחשב לכל ילד, או לכל מורה ובלא מעט מקומות האינטרנט, אם בכלל קיים, די מקרטע. אבל, הוכח בבירור שניתן ללמד ילדים מרחוק – אם כי אחרת. יש הרבה מה להרוויח מהמודל המרוחק עבור חלק מהלומדים. החוויה הזו של הלמידה מרחוק גם מכינה את הצעירים לעבודה בכוח עבודה מבוזר, שם הם יתקשרו עם עמיתים אחרים שיימצאו במגוון רחב של מיקומים״.

״הדגמים ההיברידיים של הלימוד הם כאן כדי להישאר״, אומר מוסלי. ״נראה גם פריסה רחבה יותר של קורסים וסדנאות מקצועיות שיועברו מרחוק ויקנו לאנשים מיומנויות חדשות שיאפשרו להם להשתלב בכוח העבודה של העתיד. ביותר ויותר מוסדות חינוך אקדמיים מתחילים לראות כיום תהליכי אופטימיזציה שמכינים אותם לעבודה ולימוד בסביבות היברידיות״.

היכולת לתקשר עם איש מקצוע רפואי לצורך התייעצות, ביקורות ושירותים שונים אחרים – השתנתה אף היא, הוא אומר. ״העדיפות לעתיד תהיה מתן טיפול רב יותר לחולים – מבלי להגדיל את מספר המיטות, או ביקורי האשפוז וספקי תכניות שירותי הבריאות יגבירו את תמיכתם בטל-רפואה, בעיקר ליעוצים וירטואליים כמו גם, לדוגמה, פגישות לאימותי תוצאות בדיקות ושאר טיפולים שאינם מחייבים נוכחות אישית. שירותי בריאות הנפש והטיפולים הפסיכולוגיים יהיו האזורים בעלי הצמיחה הגבוהה בשל השימוש בטל-רפואה״.

גם השירותים הפיננסיים השתנו באופן דרמטי לתמיד. ״בבריטניה, HSBC החלה לבצע מתן משכנתאות בזום ובישראל בנק לאומי הודיע שיצא בפיילוט למתן ייעוץ פיננסי בזום. גם בנקאות ההשקעות חווה את השינוי: גולדמן זאקס ביצע הצעת מניות בסופטבנק בסך 2.9 מיליארד דולר – בזום – וללא פגישות אישיות״. בנקאים יכולים לראות את לקוחותיהם בנוחות ביתם מבלי לשוטט במטוסים ברחבי העולם, אומר מוסלי.

למידה מרחוק – איך זה עובד

בעלי עסקים, הכלים שיעזרו לכם לנהל עובדים מהבית