חדשות    

הפועלים יאפשר כניסה לאתר הבנק בטביעת אצבע

בנק הפועלים פיתח יכולת כניסה לאתר האינטרנטבאמצעות טביעת אצבע, ללא צורך בסיסמה או קוד משתמש, מה שיקצר את ההליך ואולי יפתח את הדרך לבנקים אחרים.

כיום לקוחות נאלצים לזכור מספר רב של סיסמאות כדי להשתמש בשירותים יומיומיים במגוון תחומים, מבריאות ועד פיננסים. מחקרים מעידים כי צרכנים בישראל מעוניינים להשתמש באמצעי זיהוי ביומטרי ובעיקר בטביעת אצבע. מרביתם מאמינים שזיהוי ביומטרי יעניק חוויה טובה ומהירה יותר וכן, אם המכשיר נגנב או אבד הוא נותר מוגן. עוד עולה כי ההיכרות עם אמצעי האבטחה הביומטריים חשובה לנכונותו של הציבור לאמץ אותם.

השירות מיועד ללקוחות הגולשים באמצעות הדפדפן הנייד וישמש מאות אלפי לקוחות הבנק. בשלב הראשון הזיהוי הביומטרי יתאפשר בדפדפן במכשירי אנדרואיד ובהמשך גם ב-iPhone. הלקוחות ירשמו לשירות מתוך האתר, יעברו תהליך קצר וחד פעמי של הרשמה כולל זיהוי טביעת האצבע, ולאחר מכן הזיהוי הביומטרי יוגדר כברירת המחדל.

לפי סער זכריש, CDO, חטיבת החדשנות בבנק הפועלים: "מדובר בחידוש מהפכני – זיהוי ביומטרי בכניסה לאתר המאפשר חוויית לקוח טובה יותר, נוחה ומהירה, לצד שמירה על סטנדרט אבטחה גבוה. בנק הפועלים הוא הראשון בישראל העושה שימוש בטכנולוגיה זו כאמצעי כניסה לאתר, ומוביל לדור הבא של עולם הזיהוי".

טביעות אצבע מתאפשרות היום כאמצעי זיהוי באפליקציות של הפועלים ושל דיסקונט, אך לא דרך הדפדפן. אם כי לאחרונה נחסמה אפשרות זו ממכשירי סמסונג, שבהם התגלה כי גם טביעות אצבע של אחרים פתחו אפליקציות בעולם – גם של בנקים.

צמידים חכמים או שעונים חכמים, מהם, כמה עולים, האם מדויקים ואיך לבחור