חדשות    

הפניקס מתרחבת בתחום ההשקעות האלטרנטיביות

הפניקס נכנסת כשותפה (50%) בקרן הטכנולוגיה Debt Senior KYC, שתשנה את שמה ותהפוך ל"הפניקס חוב נדל"ן". זו הקרן האלטרנטיבית השנייה שעמה פועלת הפניקס, שלה קרן נוספת בשם עוגן.  מדובר בשתי חברות בתחום הפינטק- המשלב כלכלה וטכנולוגיה.

הקרן מיועדת ללקוחות כשירים בלבד, כלומר משקיעים מתוחכמים שלהם סכומי כסף גבוהים ופעילות השקעה רבה ודינמית. הקרן הנוכחית מנתחת בזמן אמת יותר מ־50 מיליון פרטי מידע, שבזכותם אפשר למצוא שכונות בארצות הברית המהוות הזדמנות השקעה. המודל מספק תחזית, שמתיימרת להיות מהימנה, ביחס לאיכות ההלוואה, המגובה בשעבוד בדרגה ראשונה של הנכס.

מנהלי הקרן פעילים משנת 2016 במתן אשראי ליזמים וקבלנים בארה"ב, בדגש על הלוואות בעלות טווח קצר לפדיון (שנה־שנתיים) המגובות בשעבוד ראשון על הנכס. זאת, בנוסף לערבות אישית של היזם. הפניקס מבקשת לנצל את קהל לקוחותיה הרחב בקופות הגמל, קרנות ההשתלמות, ביטוחי המנהלים וקרנות הפנסיה ולהציע לאלה מהם שמוגדרים כמשקיעים כשירים להיכנס להשקעה בקרן. בנוסף, הקרן תשווק גם לגופים מוסדיים, חברות, וחברות פמילי אופיס. כספי העמיתים אינם מושקעים בקרן בשלב זה.

למה השקעה אלטרנטיבית

הפניקס, כמו שאר המשקיעים מחפשת השקעה אלטרנטיבית בשל סביבת הריבית הנמוכה, המוציאה יורת משקיעים ממניות ופיקדונות לאפיקים אחרים. חברות הביטוח נפגעות בעיקר מסיבית ריבית נמוכה  ההון שלהם פוחת. כך אנחנו רואים יותר חברות ביטוח והשקעות נכנסות לתחומים כמו קרנות גידור, הלוואות חברתיות ואשראי צרכני כדי להגדיל את הונן.

המטרה היא להשיג לקוחות שמוכנים לשלחם דמי ניהול גבוהים יחסית בהשוואה לדמי הניהול של מוצרי החיסכון ארוך הטווח  המופוקחים וכן לשלם דמי הצלחה, ללא פיקוח ורגולציה ותוך ניצול ומינוף מאגר הלקוחות הקיים שלהם.

אסף הדר, שותף בקרן שאליה הפניקס חוברת, אמר בתקשורת: "אנו פועלים רק באזורים החמים והמבוקשים ביותר, בעלי צפי לעליות מחירים, ירידה במלאי הנדל"ן הלא מכור, הגירת אוכלוסייה חיובית ועוד. כדי לקבל חשיפה טובה יותר לכל אזור, אנו עובדים עם מספר גדול של שותפים בארה"ב, מהמובילים בתחום, ובאופן זה מנהלים פורטפוליו חוב איכותי ביותר של מאות הלוואות — ללא תלות באזור גיאוגרפי מסוים, או בשותף כזה או אחר".

הפניקס רוצה לרכוש את הלמן-אלדובי