חדשות    

הפסדים בנטפליקס: 192 מיליון דולר בגלל הפיראטים

לפי הבלוג טק קראנץ', נטפליקס מפסידה כ-192 מיליון דולר בחודש בגלל משתמשים לא רשומים שמתחברים דרך החשבונות של משפחה או חברים . כלומר הסיסמה מועברת בין כמה אנשים, גם כשאינם חיים יחד.

כמעט חצי מהמשתתפים לוקחים את הסיסמה מהוריהם, ויותר מעשרה אחוזים מהחשבון של אחיהם. כך נחסכים להם כ-215 דולר בשנה, בעוד הפסדי נטפליקס מטפסים ליותר מ-2 מיליארד דולר..

בנטפליקס זה קורה יותר מאצל שירותי סטרימינג אחרים: הזמן הממוצע של חיבור עבור משתמש פיראטי הוא שנתיים, לעומת כשנה וחצי באמזון ופחות משנה בהולו. אמזון מפסידה כ-46 מיליון דולר בחודש משיתוף חשבונות והולו כ-39 מיליון. רוב השותפים בחשבונות הם צעירים שמהווים כ-19% בנטפליקס ו-22% בהולו. ילידי שנות החמישים מעדיפים את אמזון עם כמעט חמישית מהם

האם הפיראטים לא היו מתחברים לשירות באופן חוקי אם לא היו משתמשים בחשבון של מישהו אחר? לפי המחקר של טקראנץ הרוב היו קונים מנוי אם היו נחסמים משימוש בחשבון ששותף. בהולו ובאמזון המספרים נמוכים יותר, כי הן פחות פופולריות.

בנטפליקס היו יכולים אולי להילחם בתופעה באמצעות הורדת מחירים, אבל החברה הודיעה לאחרונה שתעלה את מחיר המנויים. בהולו הציעו הוזלה של מנוי, בעלות של כ-6 דולר. מה שנטפליקס תוכל לעשות הוא  זיהוי ביומטרי, או אימות דו-שלבי באמצעות המובייל.זה יצריך גם נתוני מיקום, מה שישפיע על פרטיות המשתמשים ולא מספק ערך. אבל ההפסדים גדולים, ונראה שהמשקיעים ידרשו פעולות כדי לעצור את התופעה..

בתוך כך דווח כי נטפליקס בוחנת העלאת מחירים גם בישראל:

“אנו בודקים מחירים שונים על מנת להבין יותר טוב איך צרכנים מעריכים את נטפליקס. לא כולם יראו ויעברו את הניסוי ויתכן כי מעבר לניסוי המחירים לא יעלו. המטרה שלנו היא לוודא כי נטפליקס תמיד תהיה שוות ערך למחיר המוצע“. בהמחירים הגבוהים יותר עבור החבילות השונות, אך גם אם יסכימו, זה לא אומר שהמחירים יעלו."

הוט החלה לשווק את נטפליקס

NBC מצטרפת לשוק הסטרימינג. האם המודל החינמי יביס את נטפליקס?