חדשות    

עיריית יבנה מנסה לבטל את הסכם הגג עם המדינה; טוענת כי המדינה גורמת לה נזקים אדירים

ראש עיריית יבנה צבי גוב-ארי שלח  מכתב לשרי האוצר, השיכון, מנכ"ל רמ"י ויו”ר מטה הדיור שבו מסר להם כי לא ימלא אחר הסכם הגג שנחתם בעיר. הסיבה – "התעלמות הרשויות הממשלתיות מצרכי העיר והמחויבויות הנגזרות מהבנייה המואצת ביבנה שיותר מתכפיל את גודלה".

הסכם הגג שנחתם באוגוסט 2016, היה להקמת  כ-15,500 דירות. מהן נבנו או נמצאות בהליכי הקמה כ-2,700 דירות, רובן בתוכנית מחיר למשתכן. לפי הערכת העירייה, יישום התכנית יביא את אוכלוסיית העיר לכ-100 אלף תושבים, בעוד שכיום היא מונה כ-48 אלף איש.

ראש העיר התחרט והחליט שהסכם הגג לא טוב לעיר יבנה, כשבמקביל הטענות הן שהממשלה לא עוזרת בתקציבי הפיתוח כפי שהתחייבה. העירייה הקימה בשכונת נאות שמיר בית הספר מתקציבה, ובסיוע מימון חיצוני, וזאת בגלל האיחור באישור תקציב בית ספר בן 18 כיתות וכן ארבעה גני ילדים שמוקמים בשכונה החדשה.

בעיריית יבנה טוענים שהמדינה לא קידמה  את הפרוייקטים של פינוי-בינוי ובכלל – חלק גדול מהסעיפים של הסכם הגג, לא קוימו.

גוב-ארי הודיעה לציבור ביבנה – "החלק שבביצוע של הדיור למשתכן במתחם נאות שמיר היה אינדיקטור לעתיד להתרחש במתחם המזרחי. אנו עומדים כבר בימים אלה על סף מדרון של הרס קהילה וקריסה כלכלית בגין החד צדדיות של ההסכם. נתקלנו בתהליכים בירוקרטיים ותחושה של צד אחד שמבצע וצד אחר שמקפיד לא לדלג על אף מכשול בסבך הבירוקרטיה. במצב הנוכחי העירייה צריכה להשלים מתקציבה השוטף כ-30% מעלויות בניית מבני החינוך, זהו מתכון ברור להרס העיר ולא נאפשר זאת", סיכם.

גם בעיריות אחרות קיימת בעיה וקושי בהפעלת הסכם הגג, וטענות כי משרדי הממשלה אינם מתואמים ומעכבים את התקדמות התהליכים.

פינוי בינוי ביבנה: כמות הדירות תגדל פי 10!