חדשות    

חצי מיליון שקל: פער מחיר דירות בערים סמוכות

כשמוכנים להתפשר על עיר מעט רחוקה יותר מהמרכז, או ממה שנחשב המרכז האזורי, אפשר לקנות דירות יותר זולות, בשיעורים של עד 25%

אם רוצים דירה זולה יותר, אפשר למצוא בסמוך לאזור מבוקש ונחשב מחירים טובים יותר ולא מאוד רחוקים מהאזור המבוקש. ואפילו עם דירה גדולה יותר ולעתים עם עודף בצד.

 

כך עולה מבדיקה שערך ל-ynet יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, אוהד דנוס, ושהשוותה בין מחירי דירות חדשות בנות 4 ו-5 חדרים, בערים סמוכות ברחבי הארץ. לפי הממצאים, הפערים מגיעים גם לכחצי מיליון שקל ויותר, לעיתים בעריםשהמרחק ביניהן קילומטרים בודדים.

 

בראיון לאולפן ynet אמר דנוס, כי על אף העלויות הכרוכות בקניה ובמעבר, אם מחפשים במעגלים הקרובים ניתן להשתדרג לדירה גדולה יותר ואף לחסוך סכומי כסף לא מבוטלים שנעים בין עשרות למאות אלפי שקלים. "אנחנו חיים במדינה מאוד קטנה, המרחקים פה הם מגוחכים", אמר. "

3.5 מיליון שקל לדירת 4 חדרים בתל אביב, פחות מ-3 לדירת 4 חדרים ברמת גן

הפער הגדול כמובן הוא תל אביב וערי הלוויין שלה. מהממצאים עולה כי מחיר דירת 4 חדרים חדשה בתל אביב מגיע לכ-3.5 מיליון שקל בממוצע, אבל ברמת גן הסמוכה והמבוקשת אף היא, דירת 5 חדרים חדשה תעלה פחות משלושה מיליון שקל, פער של כחצי מיליון שקל.

 

אם מצפינים לרמת השרון, דירת 4 חדרים חדשה עולה לפי הבדיקה 2.9 מיליון שקל, אבל בהרצליה לידה תעלה דירת 5 חדרים חדשה כ-2.5 מיליון שקל, פער של 350 אלף שקל. גם בבאר יעקב, דירת 4 חדרים חדשה עולה 1.9 מיליון שקל, בעוד שברמלה שבמרחק 5.8 ק"מ עולה דירת 5 חדרים חדשה מיליון וחצי שקל – פער של כ-400 אלף שקל.

עוד דוגמאות: בפתח תקווה דירת 4 חדרים תעלה כ-1.8 מיליון שקל בממוצע, אבל בראש העין, שבמרחק 8.6 ק"מ, דירת 5 חדרים חדשה עולה כ-1.47 מיליון שקל, פער של כ-340 אלף שקל.  ביבנה מחיר דירת 5 חדרים חדשה  כ-1.47 מיליון שקל, ואילו בראשון לציון, שבמרחק 14 ק"מ, דירת 4 חדרים חדשה תעלה לפחות 1.6 מיליון שקל.

גם בחריש החדשהתעלה דירת 5 חדרים  1.3 מיליון שקל, אבל בחדרה הוותיקה, במרחק של כ-18 ק"מ, מחיר דירת 4 חדרים חדשה הוא 1.4 מיליון שקל בממוצע – פער של כ-100 אלף שקל.

 

לפי דנוס, הפערים הגדולים ביותר במחירים נמצאו בערים עם המספר הגדול ביותר של התחלות בנייה ופרויקטים בשנים האחרונות. "כשיש יותר היצע, זה משפיע באופן טבעי על המחיר", הוא אומר. "כשמוכנים להתפשר על עיר מעט רחוקה יותר מהמרכז, או ממה שנחשב המרכז האזורי, אפשר לקנות דירות יותר זולות, בשיעורים של עד 25%".