חדשות    

הפתרון לזקנה במסדרון? בית חולים חדש יוקם בבאר שבע

קרדיט: pixabay

תוכנית להקמת בית החולים הגדול בארץ בבאר שבע נמצאת לפני ישורת אחרונה. כל מה שנותר הוא אישור תיקון טכני – הרחבה לכיוון דרום־מזרח מבאר שבע. בשטח הזה אמור להיבנות קומפלקס בית החולים החדש, וכן מתחם תעסוקה לחברות מתחומי הפארמה והביוטק.אם יאושר התיקון, התוכנית תופקד החודש להתנגדויות בוועדה המחוזית דרום. לאחר 60 יום של דיון בהתנגדויות ייפתח הפתח להיתרי בנייה.

בבית החולים יהיו כ־1,900 מיטות. לעומת כ־1,500 מיטות בשיבא תל השומר – בית החולים הגדול בארץ – וכ-1100 מיטות בסורוקה בבאר שבע. בית החולים החדש יכלול 1,000 מיטות אשפוז בתחומי הרפואה הכללית. יתר המיטות יהיו בבית חולים גריאטרי ובמרכז לבריאות הנפש.

 שטח בית החולים כ־1,000 דונם בין תל שבע לבאר שבע, הוא נמצא מזרחית למחלף שרה שבו נפגשים כביש 40 וכביש 25. שטחו הבנוי של בית החולים החדש הוא 400 אלף מ"ר, כולל בניין מרכזי בגובה של כ־10 קומות ועוד מספר מבנים בני 8-5 קומות.

לאחר אישור התוכנית  והיתרי הבנייה משרד הבריאות יפרסם מכרז לבניית בית חולים ציבורי לכ־500 מיטות ראשונות בעלות משוערת של 1.5 מיליארד שקל ‑ חלק מתקציב המדינה וחלק במימון הגוף שיזכה במכרז. בין הגופים המתעניינים: אסותא, כללית, בית החולים הדסה ותאגיד שיבא. לפי הערכות, בתוך כ־20-15 שנה התוכנית תמומש במלואה.

את התוכנית מקדמת רשות מקרקעי ישראל עם עיריית באר שבע באמצעות משרד סיטי לינק של המתכנן קלמן דינס.

רובי דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, אמר ל"כלכליסט" כי "סורוקה תמיד יהיה בית החולים המרכזי בנגב אבל הוא לא יכול להכיל לבד את כל האתגרים הבריאותיים שצפויים בעתיד. בנוסף, אני סבור שחייבת להיות תחרות במערכת הבריאות".

חניה בבית חולים – כמה עולה? והאם אפשר להוזיל?

בתי חולים עם שירות רפואה פרטי מובילים בשכר ובאי-שוויון

מחירים שפויים בבתי חולים? משרד הכלכלה יוזם הפחתת מחירי המזון במקומות ציבוריים