חדשות    

מחירים שפויים בבתי חולים? משרד הכלכלה יוזם הפחתת מחירי המזון במקומות ציבוריים

לאחר שנכנסו מכונות מפוקחות לבתי החולים ושדה התעופה מחייב במכרז לקבל עסקים עם מחירים מפוקחים, עכשיו גם משרד הכלכלה יוזם הפחתת מוצרי מזון במקומות ציבוריים

כולנו מכירים את המצב כשאנחנו בבית חולים או  בדרך לרכבת ונאלצים לשלם עבור כריך וקפה הרבה מעבר למחיר השוק כי אנחנו קהל שבוי. עתה משרד הכלכלה והתעשייה רוצה להפחית מחירי מוצרים ושירותים במקומות ציבוריים מקבלי קהל. מהודעה לעיתונות ששלח המשרד עולה כי, המשרד בוחן שתי אופציות: קביעת מחירים קבועים עבור מוצרים, או אכיפה באמצעות מכרז – מי שיציע את סל המוצרים הזול ביותר יזכה במכרז.

אחת מהן תיבחר אחרי שיסתיים הקול הקורא, אז צרכנים, גורמים מסחריים ומשרדי ממשלה מוזמנים לתת את דעתם על היוזמה.

מקומות ציבוריים לפי המשרד הם מקומות מקבלי קהל, ככלל המקומות שאליהם מגיעים כדי לקבל שירותים ציבוריים, כולל לשכות התעסוקה ומשרד הפנים, לצד בתי חולים ומקומות בילוי עירוניים, ובהם לרוב היצע הספקים  קטן אך גם כשהוא גדול (למשל כמו בנתב"ג), המחירים לצרכן גבוהים – לעיתים בשל דמי זכיינות גבוהים. בבתי חולים למשל נמכרים מוצרים במחיר פי שישה מהמחיר האמיתי.

במשרד הבריאות כבר יצאו במהלך שנועד להוריד את מחירי החניה ובאיכילוב כבר הצביבו מכונות לממכר מזון ומשקאות במחירים מפוקחים, למשל קפה ומאפה ב-8 שקלים.

גם בחופים בת"א ובהיכלי תרבות  פעלו לירידת המחירים. בנתב"ג שות שדות התעופה מחייבת את מי שרוצה לזכות במכרזי הפעלת בתי הקפה שם, לכלול בתפריטים ארבעה מוצרים שמחיריהם מפוקחים וגם הציבה מכונות לממכר קפה וכריכים במחירים נמוכים.  באוניברסיטאות יש מחירים מפוקחים בחלק מהקפיטריות ובמכונות האוטומטיות. אבל זה עדיין מעט שאינו מעיד על המרובה.

למשל ברכבת המחירים עדיין גבוהים: בקבוק שתייה קלה נמכר שם ברציפים ב-10 שקלים וחטיפים נמכרים במחירים דומים.

ממשרד הכלכלה: "המהלך שאנחנו יוזמים יהיה שיטתי וברור. דווקא במקומות שקשורים במדינה, כמו משרד הפנים, הביטוח הלאומי, בתי חולים, מופעים, מוזיאונים נהוגה השכרה למפעיל במחיר הגבוה ביותר, תוך התעלמות מוחלטת מהמחירים בהם הוא ימכור לצרכנים. זה לא סביר".

האוצר מפתיע: מחירי המזון יורדים – הייתכן?

איך להציל את המזון שנזרק