חדשות    

הצעת החוק לאישור אי ירוק באילת וים המלח כלל לא תגיע להצבעה

אילת, pixabay

לאחר שהממשלה אישרה כבר את הפיכת אילת וים המלח לאיים ירוקים, ההצעה הגיע אמש לכנסת, שם בגלל תוספות שהוצעו לחוק הממשלה בעצמה ביטלה את הדיון בחוק וביטלה את ההצבעה בנושא.

אחר דיון ממושך ורגע לפני ההצבעה הסופית במליאת הכנסת, משך שר הבריאות יולי אדלשטיין בשם הממשלה את הצעת החוק המבקשת לקבוע הסדר מיוחד ל’איי תיירות’ במסגרתו תתאפשר פתיחת מלונות בעיר אילת ואזור המלונות בים המלח – במידה ורמת התחלואה בהן תהיה נמוכה.

כמו כן, הוצע שכדי להיכנס לאזור תיירות מיוחד, תידרש הצגת תוצאה שלילית בבדיקת קורונה אשר בוצעה במהלך 72 השעות שקדמו לכניסה או אישור החלמה. תושבי האזור, תושבי היישובים הסמוכים והנסמכים על השירותים החיוניים הניתנים באזור, העובדים באזור וסוגי אנשים נוספים כפי שנקבע בהצעת החוק יהיו זכאים לקבל בדיקה מיידית ובלא תשלום בכניסה לאזור, והממשלה תהיה רשאית לקבוע פטור מבדיקה או לקבוע תדירות שונה לביצוע הבדיקה לאותם אנשים.

בעוד שהצעת החוק הממשלתית כוללת רק את העיר אילת והמלונות בים המלח, הנוסח שאושר בוועדת חוקה והובא להצבעה שניה ושלישית, ביקש את האפשרות להכריז גם על אזורים נוספים כאזורי תיירות מיוחדים, במידה והם עומדים בקריטריונים שנקבעו בהצעה – כמו למשל צפת וטבריה בניגוד לעמדת הממשלה.

לאור זאת הגיש שר הבריאות יולי אדלשטיין הסתייגויות לחוק, המבקשות למחוק מההצעה את האפשרות לכלול בה גם אזורים נוספים, מלבד העיר אילת וים המלח. ההסתייגות נדחתה ברוב של 49 תומכים מול 46 מתנגדים ולאור זאת החליט השר אדלשטיין למשוך את ההצעה.

לפני ההצבעה אמר השר אדלשטיין "אפשר לצאת מכאן עם בשורה או שאפשר לקחת את אילת כבת ערובה לצרכים אחרים לגמרי". שרת התיירות פרקש הכהן לפני ההצבעה: "אנחנו רוצים להיות חכמים או צודקים?  ענף התיירות מקבל זריקת חמצן אני מציעה לא לקלקל את זה, ולא להוציא את התסכול במקום הלא נכון"

לאחר הסרת הצעת החוק אמר השר אדלשטיין “חברי כנסת פופוליסטים לקחו את אילת כבת ערובה לגחמות שמסכנות את שלום הציבור. כל אחד נהיה אפדימיולוג ומומחה בריאות מטעם עצמו. הגשתי את הצעת החוק, בשיתוף פעולה עם ראש עיריית אילת, כדי להציל את אילת. אמרתי מראש שלא אאפשר לנצל זאת כדי להביא להפקרות בריאותית”.

עוד הוסיף השר כי "ברגע שהצעת החוק הגיעה לכנסת העמיסו על זה אזורים נוספים ופעולות מסוכנות אחרות. אמרתי: בואו נצביע על הצעת החוק הממשלתית. לצערי הפופוליזם ניצח. אחזיר את הצעת החוק בתנאים שלא יסכנו את תושבי אילת ואת תושבי יתר המדינה. הגל הפופוליסטי העכור הזה צריך לעבור מהעולם".

הממשלה אישרה: אילת וים המלח "אי תיירותי ירוק"

דחיפה לאילת- משרד התירות מקציב 35 מליון ש"ח לאירועים ולאטרקציות בעיר

משרד התיירות יחלק מענקים בשווי 300 מליון שקל למלונות שנפגעו בתקופת הקורונה