חדשות    

הקבלן נפטר, החברה נכנסת להקפאת הליכים

לטענתה, זה ייטיב עם הרוכשים בפרויקט

לאחר שנפטר הקבלן דודו אוחיון, מחלוצי "מחיר למשתכן",  חברת הנדל"ן שלו נכנסה להליך של הקפאת הליכים.

השבוע נעתר בית המשפט המחוזי בנצרת לבקשת ב.א. דורם יזמות, והוציא לה צו הקפאה זמני ומינה את עו"ד גיל הירשמן לנאמן. החובות של החברה מסתכמים בכ־100 מיליון שקל, אך  הנכסים והתקבולים המגיעים מוערכים בעשרות מיליוני שקלים.

 נטען בבקשה כי החברה פועלת זה כ־8 שנים, וכי עיקר עיסוקה הוא יזמות, הקמה וביצוע פרויקטים למגורים ומסחר בהיקף נרחב, בעיקר בעפולה. החברה בונה כיום בעיר פרויקט יוקרה, "ברוש", בן 6 בניינים, ושם הקונים עלולים לסבול מעיכוב. עם זאת, הכוונה היא לסיים את הפרויקט באמצעות הנאמן, ובמימון הבנק המלווה. . גורמים שונים, נטען בבקשה, כבר החלו להיכנס לאתר הפרויקט כדי לבצע ביזה, ו"אין מחלוקת כי ניתן להבריא את החברה, תוך גיבוש הסדר נושים מיטבי לנושיה".

על פי הבקשה, קשיי התזרים שאליהם נקלעה החברה נובעים בעיקר מהגידול בפעילותה וכניסה לעסקאות נדל"ן שנתקלו בקשיים לא צפויים, וכי "הותרת החברה כ'עסק חי', תאפשר לה לסיים את הפרויקט ולמסור אותו לדייריו". המימון, אמרו, יגיע מבנק הפועלים.

בבקשת הקפאת ההליכים נטען עוד שסיבות לקשיים התזרימיים הן האטה במכירת דירות, קשיי מימון וגבייה, ועלויות נכבדות שלא נצפו. "בצר לה", הם כתבו, "פנתה החברה לקבלת אשראי חוץ בנקאי, שמטבעו יצר עליה לחץ אדיר והקשה מאוד על תזרים המזומנים שלה, עד כדי מצב שבו צ'קים שניתנו לספקים החלו לחזור בהיעדר כיסוי".

. "הדחיפות במתן הצו ומינוי נאמן נובעת בין היתר מהחשש שבשל הפסקת הפעילות הקונים ייוותרו מול שוקת שבורה, הכספים שהושקעו בפרויקט יירדו לטמיון, וכן מהחשש כי נושים של החברה ינקטו צעדים עצמיים נגדה ויטילו עיקולים על נכסיה באופן שיחמיר את הפגיעה בפעילותה השוטפת".

הקבלן אוחיון ריכז את הבנייה למגורים בעפולה ובנצרת. הוא היה מראשוני הזוכים במכרזי "מחיר למשתכן", וזכה בשני מכרזים לבניית 200 דירות בעפולה (שאינם קשורים לבקשה הנוכחית).