חדשות    

הקניונים מתאוששים: קבוצת עזריאלי סיימה רבעון עם עלייה של 20% ברווח הנקי

מעודכן ל-05/2021

הקונים חזרו לחנויות בחודש מרץ והפדיונות בקניוני הקבוצה זינקו ב-30% בהשוואה למרץ 2019, ערב הקורונה בתחום המשרדים, נרשמה עלייה של 9% לעומת אשתקד

קבוצת עזריאלי מפרסמת היום את דוחות הרבעון הראשון לשנת 2021, שמעידים על התחלה של  התאוששות בגזרת הקניונים, עם חלוף משבר הקורונה והסגרים הממושכים שהוטלו על המדינה בתחילת הרבעון.

ה-NOI ברבעון הסתכם בכ-301 מיליון שקל, עלייה של 34% לעומת הרבעון הקודם וירידה של 27% לעומת הרבעון המקביל אשתקד – שנבעה מהסגר שהוטל במהלך הרבעון ושבעקבותיו הקניונים היו סגורים לאורך רוב התקופה.

בתחום השכרת המשרדים, הקבוצה מדווחת על עלייה של 9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המעבר של משרדי בזק מהבניין המשולש בתל אביב לבניין המנור בחולון, הוביל לפינוי של מעל ל-24 אלף מ"ר במגדל המשולש, שהושכרו למספר שוכרים גדולים, מה שאפשר עליית שכר דירה של 53%.

מדד ה-FFO ללא תרומת הדיור המוגן הסתכם ברבעון בכ-206 מיליון שקל, עליה של כ-36% לעומת הרבעון הקודם וקיטון של כ- 30% לעומת הרבעון המקביל ב-2020. ה-FFO ברבעון הסתכם בכ-228 מיליון שקל.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ברבעון בכ-20% והסתכם בכ-110 מיליון שקל, לעומת כ-92 מיליון שקל ב-2020. סך השקעות הקבוצה בנדל"ן להשקעה במהלך הרבעון עמדו על כ-303 מיליון שקל – ששולמו על רכישה, ייזום, הקמת נכסים חדשים והשבחת נכסים קיימים.

כמו כן, מהקבוצה נמסר כי בהמשך לאישור הדירקטוריון ברבעון הקודם של חלוקת דיבידנד בהיקף 450 מיליון שקל, אושרה כעת חלוקה נוספת של 150 מיליון שקל – כך שסך הדיבידנד עומד על 600 מיליון שקל.

מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אייל חנקין, מסר: "אנחנו חווים יציאה חזקה מהקורונה, עם תפוסות גבוהות בכלל הנכסים של הקבוצה, פדיונות שיא בקניונים, ביקושים חזקים בתחום המשרדים ועסקאות משמעותיות בתחום הנדל"ן המניב. עם פתיחת המסחר לקראת סוף חודש פברואר, נרשם זינוק חד בפדיונות ובתנועת הקונים בכל הנכסים של הקבוצה, ואנו צופים כי המגמה החיובית תמשך גם בראיה קדימה.

פעילות המשרדים ממשיכה להציג תוצאות חזקות, ולאחרונה אף הודענו על מספר עסקאות יוצאות דופן המהוות עדות נוספת לחוסנו של תחום המשרדים בקבוצה, גם בתקופת פוסט-קורונה. במהלך הרבעון נהנינו מתרומתם הגדלה של בנייני המשרדים "המנור" בחולון ו"עזריאלי טאון" בתל אביב. אנו נמצאים בעיצומן של העבודות להכנת הבניין המשולש בתל אביב לקראת כניסתם של דיירים חדשים, אשר משלימים את השכרת כל השטחים שפונו על ידי בזק ויתרמו משמעותית ל-NOI כבר בשנת 2021.

קבוצת עזריאלי רכשה מבנה משרדים בטקסס ב-100 מיליון דולר

קניון עזריאלי שרונה לא מוצא שוכרים למרות טופס אכלוס