חדשות קרנות נאמנות    

פדיונות של כ-430 מיליון ₪ בקרנות המסורתיות מתחילת החודש – עקב ירידות חדות באג"ח הממשלתיות

ירידות חדות באגרות החוב הממשלתיות הביאו לפדיונות של כ-430 מיליון ₪ בקרנות המסורתיות. כך עולה מסיכום מתחילת החודש של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות מאת מיטב דש

ירידות חדות באגרות החוב הממשלתיות הביאו לפדיונות של כ-430 מיליון ₪ בקרנות המסורתיות. כך עולה מסיכום מתחילת החודש של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות  שמפרסם הבוקר (א') מיקי סבטליץ, מנהל קשרי יועצים של מיטב דש.

קרנות אג"ח בישראל רשמו השבוע תשואה שלילית ממוצעת של 1.25% מה שהביא את המשקיעים למשוך כספים מהשוק. הפדיונות ב-4 ימי המסחר הראשונים של החודש הסתכמו בכ-410 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות, כ-20 מיליון ₪ בקרנות המחקות, וכ-350 מיליון ₪ בקרנות הכספיות.

הקרנות המנייתיות הן היחידות שרשמו גיוס חיובי מתחילת החודש המסתכם ב-110 מיליון ₪, מתוכם כ-90 מיליון ₪ נותבו לקרנות מניות בישראל וגמישות ו כ-20 מיליון ₪ לקרנות מניות בחו"ל. פדיון שבועי ראשון לקרנות המחקות מאז דצמבר 2014 בהובלת הקרנות המחקות על מדדי אג"ח ממשלתי (80 מ' ₪) וקרנות מחקות על מדדי אג"ח שקלי (50 מ' ₪). מן הצד השני, נרשמו גיוסים בקרנות המחקות על מדדי המניות בארץ ובחו"ל (60 מ' ₪).

המשקיעים לוקחים פסק זמן: הקרנות המסורתיות רושמות החודש פדיון ראשון מאז דצמבר 2014

שבוע המסחר התאפיין במגמה מעורבת מחד, עליות שערים נרשמו במדדי המניות, ומנגד – ירידות חדות באגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות בעקבות הירידות התלולות שנרשמו באגרות החוב של ממשלת ארה"ב וגרמניה בשבוע החולף. בעקבות זאת, המשקיעים  החלו ל"סגור פוזיציות" ולהוציא כספים מהשוק, מה שהתבטא בפדיונות של כ-430 מיליון ₪ בקרנות המסורתיות מתחילת החודש בהובלת קרנות אג"ח מדינה וקרנות שקליות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות המתמחות במניות היו, כאמור, היחידות שהצליחו לגייס, בחסות רוח גבית של שוק המניות בת"א, כאשר מדדי ת"א 25 ות"א 100 עולים ב-0.5% וב-0.6% בהתאמה. קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית1, קרנות 10/90 וכו', רשמו השבוע פדיונות קלים של כ-10 מיליון ₪. זאת, לעומת גיוסים של כ-120 מיליון ₪ בשבוע האחרון של חודש מאי.

רוב הקרנות המסורתיות המגייסות ביותר באפריל הן קרנות אג"ח כללי עם חשיפה מנייתית

אגרות החוב הממשלתיות רושמות השבוע ירידות שערים חדות: מדד ממשלתי כללי נחתך מתחילת החודש ב-1.9% בהובלת השחרים לטווח ארוך שצנחו 3%. בעקבות הירידות שנרשמו השבוע באפיק הממשלתי, קרנות אג"ח מדינה רשמו פדיונות  של כרבע מיליארד ₪, שווה ערך לסך הפדיונות שנרשמו בקרנות אג"ח מדינה בכל חודש מאי. אגרות החוב הקונצרניות נסחרו השבוע במגמה שלילית- מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו מימושים חדים של עד כ-1.9%. בהמשך לכך, מדד קונצרני כללי ירד ב-1.1%. בעקבות ירידות השערים באפיק, קרנות אג"ח קונצרני רשמו פדיונות לא גדולים עד כה של כ-50 מיליון ₪.

קרנות אג"ח חו"ל רשמו החודש פדיונות של כ-20 מיליון ₪, זאת בעקבות מימושים באגרות החוב הממשלתיות בארה"ב ובגרמניה ובעקבות פיחות השקל אל מול הדולר שנרשם השבוע.

הקרנות המסורתיות – גיוס של 60 מיליון שקל בשבוע החולף

התמתנות הפדיונות באפיק השקלי: הקרנות הכספיות רשמו מתחילת החודש פדיונות של כ-350 מיליון ₪- ירידה של כ-35% בקצב הפדיונות הממוצע לעומת השבוע הקודם. בהמשך לכך, נרשמו פדיונות של כ-190 מיליון ₪ בקרנות השקליות- קצב פדיונות זהה לשבוע הקודם.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-04.06.15 כ-260.6 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-224.5 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-33 מיליארד ₪.