חדשות קרנות נאמנות    

הראל ממזגת – קרן מניות חו"ל "תקלוט את קרן נבחרת נאסד"ק

הראל קרנות נאמנות מתכוונת למזג שתי קרנות  –  הראל (4D) מניות חו"ל (מספר קרן: 5106885) עם הראל פיא (4D) נבחרת נאסד"ק (מספר קרן: 5110499). המיזוג צפוי להתבצע ב-26 באוקטובר 2016.

הראל מודיעה כי הקרן הראל פיא (4D) נבחרת נאסד"ק תהיה הקרן הנקלטת והיא תיקלט  לתוך הראל (4D) מניות חו"ל – הקרן הקולטת.  מנהל הקרן יעביר את הנכסים של הקרן הנקלטת לחשבון הקרן הקולטת, וימיר את יחידות הקרן הנקלטת ליחידות בקרן הקולטת, באופן ששווי היחידות לאחר המיזוג, בידי מי שהחזיק ערב המיזוג ביחידות של כל אחת מהקרנות המתמזגות לא ישתנה כתוצאה מן המיזוג. מנהל הקרן לא ימיר במזומנים שברי יחידה שיווצרו עקב המיזוג, אולם יכול ושברי היחידה האמורים יומרו במזומנים על ידי המפיצים בהתאם לנהלים כפי שיהיו קיימים אצל כל מפיץ.

המיזוג צריך לקבל אישורים – רשות המסים אישרה את המיזוג ביום  18/09/2016. בהתאם לאישור רשות המסים לתכנית המיזוג, העברת נכסי הקרן הנקלטת לתוך הקרן הקולטת אגב המיזוג וכן המרת יחידות הקרן הנקלטת ביחידות הקרן הקולטת אגב המיזוג לא יחויבו במס.

בנוסף, תוכנית המיזוג אושרה בידי דירקטוריון מנהל הקרן, וכן תוכנית המיזוג אושרה על ידי הנאמן   מזרחי טפחות חברה לנאמנות וכן על ידי הנאמן פי דאבליו סי חברה לנאמנויות.

ולמה בעצם למזג? בהראל מסבירים – "המיזוג יאפשר ניהול מאוחד על ידי מנהל הקרן של הקרנות המתמזגות, אשר עיקר השקעותיהן במניות הנסחרות בחו"ל"

מדיניות ההשקעה של הקרנות יחסית קרובה – הנה עיקרי המדיניות של הקרן הקולטת:  החשיפה למניות הנסחרות בחו"ל לא תפחת מ-50% מהשווי הנקי של נכסי הקרן;  לפחות 90% מהשקעות הקרן יהיו בנכסים שההכנסה מהם הייתה פטורה ממס אילו התקבלה בידי תושב חוץ. חריגה מהשיעור האמור לתקופה מצטברת שאינה עולה על 10 ימים בשנת הכספים של הקרן לא תחשב כאי עמידה בהתחייבות האמורה.

המשך המדיניות –  החשיפה למניות לא תעלה על 120% מהשווי הנקי של נכסי הקרן ולא תפחת מ-(120%-) מהשווי הנקי של נכסי הקרן. החשיפה למטבע חוץ לא תעלה על 120% מהשווי הנקי של נכסי הקרן ולא תפחת מ-(120%-) מהשווי הנקי של נכסי הקרן.

כמו כן, החשיפה לאג"ח שאינן בדירוג השקעה לא תעלה על 120% מהשווי הנקי של נכסי הקרן ולא תפחת מ-(120%-) מהשווי הנקי של נכסי הקרן) הקרן היא קרן בלתי מוגבלת בניירות ערך חוץ.

דמי הניהול בקרן הממזוגת

השכר בקרן הקולטת: % 2.15; השכר בקרן הנקלטת: % 2.62. כמו כן, קיים, הבדל במסלול המס של הקרנות – הקרן הנקלטת היא "קרן נאמנות להשקעות חוץ", כהגדרתה בתקנות מס הכנסה (חישוב סכום אינפלציוני במכירת יחידה בקרן נאמנות) ששער המטבע העיקרי שלה הוא: דולר של ארה"ב, ואילו הקרן הקולטת אינה כאמור.

שווי נכסי הקרן הקולטת כ-48 מיליון שקל. שווי נכסי הקרן הנקלטת כ-27 מיליון שקל.

הבדלים עיקריים במדיניות ההשקעות של הקרנות:  במדיניות ההשקעות של הקרן הנקלטת נכללים הסעיפים המפורטים להלן, אשר אינם נכללים במדיניות ההשקעות של הקרן הקולטת:

–  החשיפה למניות הנסחרות בנאסד"ק לא תפחת מ-50% מהשווי הנקי של נכסי הקרן, כאשר החשיפה האמורה תעשה באופן סלקטיבי (Stock Picking), על סמך הערכותיו של מנהל הקרן, אשר יתבססו, בין היתר, על עבודות כלכליות כתובות של גופי מחקר בינלאומיים ו/או על קריטריונים הנקבעים מעת לעת על ידי הדירקטוריון של מנהל הקרן.

– החשיפה למניות הנסחרות בנאסד"ק באמצעות מוצרי מדדים (כהגדרתם להלן) לא תעלה על 10% מהשווי הנקי של נכסי הקרן ולא תפחת מ-(10%-) מהשווי הנקי של נכסי הקרן.

– לפחות 90% מהשקעות הקרן יהיו נכסים הצמודים לדולר ו/או נכסים הנקובים בדולר. חריגה מהשיעור האמור לתקופה מצטברת שאינה עולה על 10 ימים בשנת הכספים של הקרן לא תחשב כאי עמידה בהתחייבות האמורה.*

– החשיפה למניות לא תעלה על 120% מהשווי הנקי של נכסי הקרן ולא תפחת מ-50% מהשווי הנקי של נכסי הקרן.

– החשיפה למטבע חוץ לא תעלה על 120% מהשווי הנקי של נכסי הקרן ולא תפחת מ-50% מהשווי הנקי של נכסי הקרן.

הבדלים במאפיינים נוספים:

– הנאמן של הקרן הקולטת הינו: מזרחי טפחות חברה לנאמנות בע"מ, ואילו הנאמן של הקרן הנקלטת הינו: פי דאבליו סי חברה לנאמנויות (1971) בע"מ.

– הקרן הנקלטת הינה "קרן נאמנות להשקעות חוץ", כהגדרתה בתקנות מס הכנסה (חישוב סכום אינפלציוני במכירת יחידה בקרן נאמנות), התשס"ג-2003, ששער המטבע העיקרי שלה הוא: דולר של ארה"ב, ואילו הקרן הקולטת אינה קרן כאמור.

– סיווג הקרן בפרסום של הקרן הקולטת הינו: מניות בחו"ל, מניות כללי בחו"ל, מניות כללי בחו"ל חשופת מט"ח, ואילו סיווג הקרן בפרסום של הקרן הנקלטת הינו: מניות בחו"ל, מניות גיאוגרפי, ארה"ב חשופת מט"ח.

– השכר המירבי של מנהל הקרן בהתאם להסכם הקרן של הקרן הקולטת הינו: 5% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן, ואילו השכר המירבי של מנהל הקרן בהתאם להסכם הקרן של הקרן הנקלטת הינו: 4% מהשווי האמור.

– השכר המירבי של הנאמן בהתאם להסכם הקרן של הקרן הקולטת הינו: 0.5% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן, ואילו השכר המירבי של הנאמן בהתאם להסכם הקרן של הקרן הנקלטת הינו: 0.2% מהשווי האמור.

–  נכס הייחוס של הקרן הקולטת הינו: מדד MSCI ALL COUNTRY WORLD INDEX, סימול TICKER) – M1WD), מדד השקעה נטו ממס (NTR), ואילו נכס הייחוס של הקרן הנקלטת הינו: מדד Nasdaq Composite Index, סימול TICKER) – XCMP), מדד השקעה ברוטו ממס (GTR).

 בכוונת מנהל הקרן להעלות את השכר בפועל של מנהל הקרן בקרן הקולטת החל ממועד המיזוג וכל עוד יוחלט אחרת על ידי מנהל הקרן, באופן שהוא לא יעלה על שיעור המשקף את הממוצע המשוקלל של שיעורי השכר בפועל של מנהל הקרן בקרנות המתמזגות, בהתחשב בשווי נכסי הקרנות המתמזגות.