חדשות    

הראל מציעה: חברת אשראי חדשה לעסקים קטנים ובינוניים

הראל הצהירה השבוע שתיכנס לתחום האשראי לעסקים קטנים ובינוניים. את האשראי תיתן דרך חברה בת חדשה, שתיקרא המצפן.  הראל תחזיק 70% בחברה החדשה, מנכ"ל הקבוצה מישל סיבוני ירכוש באופן אישי 10% ממניותיה ו-20% יוחזקו על ידי שותפות בשליטתו של אלון ניסן, שותף נוסף בעל רקע בתחום.

כנגד ההלוואות,יעמדו כבטוחה להראל מניותיהם של סיבוני וניסן, כולל המניות שקנו מכספם הפרטי.

המניות של סיבוני וניסן בחברה החדשה יהיו לפי שווי 40 מיליון שקל (ההון העצמי של החברה החדשה בעת הקמתה). סיבוני יכהן כיו"ר החברה החדשה ללא שכר והוא יממן את רכישת המניות – 4 מיליון שקל – מכספו האישי ובאמצעות הלוואה מהראל. הוא ישלם 1.3 מיליון שקל מכספו, ויקבל 2.7 מיליון שקל בהלוואת Non Recourse מהראל, בריבית של 3.8% – בהתאם לחוות דעת שקיבלה החברה. גם ניסן יקבל הלוואה מהראל, בסכום גבוה יותר ובריבית נמוכה יותר של 1.8%. המהלך כולו דורש את אישור האסיפה הכללית של הראל.

אין זו הפעם הראשונה שבה הופכים מנהלים שכירים לשותפים בגופים פיננסים. לאחרונה הפך אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש לשותף בהשקעות האלטרנטיביות של בית ההשקעות. בכיר אחר במיטב דש, רונן טוב, הפך גם הוא לשותף בסוכנויות ביטוח. מקרים דומים התרחשו בעבר גם בבית ההשקעות הלמן אלדובי .

סיבוני מכהן כמנכ"ל הראל ביטוח מאז 2009 ונחשב ליד ימינו של יאיר המבורגר, מייסד, יו"ר ומבעלי השליטה בקבוצת הראל. שכרו של סיבוני בקבוצת הראל צפוי להסתכם השנה בעלות של כ-3.5 מיליון שקל. בהראל מסבירים כי הוא הוביל מטעמה את כניסתה לתחום הפעילות החדש ואת הקמתה של המצפן, שתתן ללקוחותיה אשראי משלים לזה שהם מקבלים מהבנקים. סיבוני אינו המנהל השכיר הראשון בענף הפיננסים שנכנס כשותף לפעילות חדשה שמקים גוף שאותו הוא מנהל. כמו כן, מבחינת הראל לא מדובר בפעם הראשונה שבה היא מקימה פעילות חדשה בשיתוף עם המנהל לאותה פעילות, כשבעבר היא לקחה חלק, למשל, בהקמת קרן ההשקעה בתשתיות תש"י.