חדשות קרנות נאמנות    

הראל משיקה קרן המאפשרת לגוון את התיק בחשיפה למניות ולאג"ח בחו"ל

הקרן החדשה מהווה חלק מהקו המקצועי שמובילה חברת הביטוח בחודשים האחרונים, שנועד להדגיש את חשיבות פיזור ההשקעות בחו"ל גם בתחום האג"ח

הראל פיננסים משיקה קרן נאמנות חדשה, הראל (1B) אג"ח בינלאומי + 10% מוגנת מט"ח, המאפשרת למשקיעים לגוון את תיק ההשקעות תוך מיזוג בין שני העולמות: חשיפה למניות ולאג"ח בחו"ל, ובכך להעצים את תוחלת התשואה של הקרן.

השקת הקרן החדשה, מהווה המשך להצלחתה של הקרן "הראל אג"ח בינלאומי מוגנת מט"ח", וחלק מהקו המקצועי שמובילה הראל פיננסים בחודשים האחרונים שנועד להדגיש את חשיבות פיזור ההשקעות בחו"ל לא רק בתחום המנייתי (שם כבר כולם מסכימים לצורך בכך), אלא גם בתחום האג"ח.

קבלת החלטות השקעה באג"ח קונצרני בחו"ל דומה במהותה לקבלת החלטות השקעה במניות, אך בנוסף להיכרות עם החברה ודו"חותיה הכספיים, מתבססת גם על דירוגה והתשואה לפדיון שלה. הפיזור מאפשר לגוון את תיק האג"ח תוך ניצול העובדה שכיום, בדירוגים בינלאומיים דומים, ניתן לרכוש בחו"ל אגרות חוב בתשואות גבוהות מהתשואות המקומיות, כאשר סיכון הנזילות נמוך יותר מאפשר להקטין סיכונים באמצעות חשיפה לשווקים שהקורלציה ביניהן נמוכה, ובד"כ מתאפיינים בתנודתיות פחותה. כך למשל אפשר להיחשף בחו"ל לאג"ח בדירוג BBB+ אשר בסולם הדירוג המקומי משמעותו דירוג AA+, דירוג שמעט מאוד מהחברות בישראל נהנות ממנו. דירוג עולמי של A+ בעולם הוא דירוג גבוה מזה של מדינת ישראל. הקרן החדשה היא שינוי מדיניות שנכנס לתוקף ב-30 בספטמבר. דמי הניהול עומדים על 0.8%.