חדשות    

הראל רוכשת ממזרחי טפחות תיק משכנתאות בהיקף של כ-540 מיליון שקל

סמי בבקוב, ראש חטיבת ההשקעות בקבוצת הראל

הראל ביטוח ופיננסים רוכשת מבנק מזרחי טפחות תיק משכנתאות לדיור בהיקף של כ-540 מיליון שקל. מהראל נמסר כי הרכישה היא בהתאם לאסטרטגיה שלה, הדוגלת בפיזור וגיוון אפיקי ההשקעה וכן בשיתוף פעולה עם גופים מנוסים ומובילים בתחומם. הראל מעריכה  כי הרכישה תאפשר לה לגוון את תמהיל ההשקעות של העמיתים באפיק השקעה יציב המבטיח תשואה עודפת ברמת סיכון נמוכה.

מבחינת בנק מזרחי טפחות, מדובר בצעד שיאפשר לו לשפר את הלימות ההון שלו שנפגעה כתוצאה מההפרשה שנאלץ לרשום בעקבות החקירה בארה"ב.

במסגרת ההסכם, תרכוש הראל 80% מהתיק הכולל בהיקף של כ-680 מיליון שקל, כאשר המזרחי-טפחות יוותר עם החזקה בשיעור של 20% מהתיק. בנק מזרחי-טפחות ימשיך לנהל את התיק ההלוואות בכללותו בהתאם לנהלים ולעקרונות המקובלים בבנק והראל תעביר לו עמלת ניהול שנתית.

מהראל נמסר כי היא רואה בשוק ההלוואות לדיור כבעל רמת סיכון נמוכה. כמו כן, לטענת הראל, מדובר בתיק של הלוואות שניתנו לפני מספר שנים, ללא פיגורים, בשיעור מימון נמוך.

רכישה זו מצטרפת לתיקים קודמים שרכשה קבוצת הראל מבנק הפועלים ומבנק מזרחי טפחות, וכן להסכם השת"פ האסטרטגי בין הראל לבנק לאומי להעמדת משכנתאות לדיור שהסתיים בסוף שנת 2017. סך תיק המשכנתאות לדיור של הראל עומד כיום על כ- 5 מיליארד שקל ובעקבות רכישת תיק זה יגדל לכ- 5.5 מיליארד שקל.

מניית מזרחי טפחות נפלה ב-4%; אי.בי.אי: המניה עדיין לא אטרקטיבית

הראל משקיעה את הכספים של החוסכים במשכנתאות; שת"פ עם לאומי למתן משכנתאות ב-8 מיליארד שקל!