תיירות    

השם בדרכון ובכרטיס הטיסה לא תואמים – מה עושים?

מה שחשוב בטיסו זה השם שכתוב בדרכון, אפילו שינוי קטן יכול לעכב אתכם ואף למנוע את עלייתכם למטוס.  במקרה שלא עולים למטוס תיאלצו לשלם קנס או אפילו לקנות כרטיס חדש לגמרי.

לא תמיד, ההחלטה תלויה במדינת היעד, בחברת הטיסה ועוד. בהונגריה או בהולנד א יקפידו יותר מדי,  ואילו בארה"ב חוקי פיקוח הגבולות הם מהנוקשים ביותר, כך שאפילו טעות קטנה כמו אות אחת יכלה לעלות ביוקר. היו אפילו נוסעים ששילמו קנס כי השם האמצעי התחלף בפרטי.

בנוסף נאלצו אלו  להזמין כרטיסים חדשים, שיקרים יותר כי קרובים למועד הטיסה. סיפורים אחרים הם על טסים שאפילו לא כתבו את השם האמצעי בכרטיס הטיסה. וכך שוב הם משלמים מחיר גבוה יותר על כרטיס קרוב למועד הטיסה.

בעיה עיקרית היא בזוגות נשואים ובעיקר כשהאישה משנה את השם, אך לא רק גם יותר גברים היום משנים את שמם. כך שהם הזמינו  כרטיס הטיסה לפני שינוי השם והחלפתו במשר הפנים. לפעמים המצב הפוך, ובכרטיס החליפו את השם אבל עוד לא בדרכון.

בעניין השם לחברות התעופה מדיניות אחרת בכל אחת. ריאנאייר לדוגמה גובה מהנוסעים 130 דולר לשינוי השם דרך האינטרנט ו-190 דולר אם זה נעשה בשדה התעופה. לעומת זאת, נורוויג'ן אייר, שניצלה לאחרונה מקריסהף גובה 70 דולר בטיסות קצרות ו-130 דולר בטיסות טרנס אטלנטיות, ועוד 25 דולר דמי שירות אם השינוי מבוצע בדרך הטלפון או בשדה התעופה.

בטיסות של אמריקן איירליינס השינוי יכול לעלות בטווח הרחב בין 50-700 דולר, תלוי ביעד ובסוג הכרטיס. בווירג'ן אטלנטיק דווקא מסכימים לשנות עד שלוש אותיות בשם בכרטיס ללא עלות. כך כשמגלים  את הטעות מוקדם יותר, כך היא תעלה לכם פחות. יש חברות המאפשרות גם לבטל ללא עלות כרטיסים תוך 24 שעות מרגע ההזמנה, לכן רצוי לבדוק בזהירות את כל המידע בזמן הזה כדי שתוכלו לשנות במקרה הצורך בלי לשלם.

עם זאת לא היינו ממליצים בכל מקרה ומקרה לשלם . כאמור, הדבר משתנה בין חברה לחברה, מדינה למדינה ואפילו בין פקיד לפקיד. למרות שבמקומות מסוימים מקפידים יותר, לא בכל מקום יעכבו אתכם על אות אחת. בררו עם חברים שנסעו למדינות ובחברות הללו אם נתקלו בקשיים מיוחדים.

רכישת כרטיס טיסה בזול – ככה עושים את זה

כרטיס טיסה בכיוון אחד או כרטיס הלוך חזור?