חדשות    

התאחדות קבלני השיפוצים: חברות בניה זרות יפגעו בענף; צופים ירידה של 20% מנפח הפעילות

יו״ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב: כוונת קבינט הדיור להביא חברות בניה זרות לארץ תפגע בענף השיפוצים – אני צופה ירידה של 20% מנפח הפעילות

ערן סיב יו״ר התאחדות קבלני השיפוצים יוצא נגד כוונת קבינט הדיור להביא לארץ חברות בניה סיניות שיבצעו פרויקטים. "מהלך זה יפגע בענף השיפוצים וצפוי להוריד את נפח הפעילות ב-20%, מכיוון שכיום חברות קבלניות מעסיקות שיפוצניקים לעבודות גמר ותיקוני חוק מכר דירות"

עוד הוסיף כי "חייבים לעצור את זה מכיוון שלא יגמר בזה. מה הצעד הבא? להביא שיפוצניקים מסין? ואולי גם מוסכניקים? אני חושש שהצעד הזה יהיה כדור שלג שיפגע במשק ויגביר את האבטלה".

נזכיר, כי מוקדם יותר השבוע אישר קבינט הדיור את הצעת שר האוצר, משה כחלון ושר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, לסיוע ממוקד להגדלת היקף פעילות הבנייה למגורים, כחלק מסל הפתרונות הכולל לטובת מענה לפתרון משבר הדיור.

ההחלטה כוללת הגדלה של 8,000 היתרי העסקה לעובדים פלשתינאים (עד לכ-45,000) ולהגדלה של 20,000 היתרי העסקה לעובדים זרים. לצורך שיפור הקצאת העובדים הפלסטינים בישראל, וכן לשם הבטחה כי כלל העובדים הפלסטינים מועסקים באופן מלא, ולצורך הבטחה של מתן תנאים הוגנים לעובדים, מוצע להקים צוות בין-משרדי שיגיש המלצות לשינוי מודל ההקצאה של עובדים פלסטינים בתוך 90 יום. בנוסף, מוצע ליישם צעדים נוספים לתעדוף פרויקטים של בינוי למגורים מבחינת היצע כוח האדם, וכן יישום מנגנון אוטומטי לשם התמודדות עם אפשרות של הרעה עתידית בשוק העבודה.